ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ژنوم ویروس کرونا
علمی

همکاری اینتل و لنوو برای تحلیل ژنوم ویروس کرونا و تولید واکسن آن

در حالی که این روزها چین و آمریکا بحث و جدل های زیادی بر سر فناوری دارند، ویروس کرونا به عنوان دشمن مشترک کمپانی های دو کشور را در یک جبهه قرار داست. در این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

در حالی که این روزها چین و آمریکا بحث و جدل های زیادی بر سر فناوری دارند، ویروس کرونا به عنوان دشمن مشترک کمپانی های دو کشور را در یک جبهه قرار داست. در این جبهه اینتل و شرکت های چینی لنوو و BGI Genomics از اشتراک منابع برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ژنتیکی ویروس کرونای جدید خبر داده اند.

هدف اینتل و لنوو از این همکاری هموارسازی مسیر برای تولید واکسن و روش هایی است که سیستم ایمنی بدن را در مقابل عامل بیماری‌زا تقویت می کنند. بدین منظور فناوری های محاسبه و تحلیل و همچنین متخصصان خبره این دو شرکت در زمینه علوم زیستی به کمک محققان BGI Genomics خواهند آمد.

BGI Genomics که از دو دهه قبل در زمینه مطالعات ژنتیکی فعالیت دارد، تا کنون موفق به توسعه کیت تشخیص کووید-۱۹ شده و اطلاعات ارزشمندی را در مورد ویروس کرونا در اختیار دارد اما این داده ها جامع نیستند.

ژنوم ویروس کرونا

هدف کمپانی چینی تطابق، بازسازی توالی، تفسیر ژنوم و تحلیل فیلوژنتیک یا تبارزایش قطعات اسید نوکلئیک ویروس مذکور است که به توان محاسباتی بالایی نیاز دارد. Rui Wang، معاون فروش و بازاریابی و رییس واحد چین اینتل می گوید:

هنوز بسیاری از جنبه های ویروس کرونا ناشناخته مانده است. تجزیه و تحلیل ژنومیک ویروس کرونا و شناسایی آن توسط BGI Genomics به حجم عظیمی از منابع محاسباتی نیاز دارد و ما هم در این زمینه به آنها کمک خواهم کرد.

متخصصان BGI تعداد بسیاری زیادی میکروب نمونه برداری شده از بیماران مبتلا به کویید-۱۹ را توالی یابی می کنند که باعث تولید داده هایی در اندازه پتابایت می شود. پردازش کارآمد این حجم عظیم داده نیازمند زیرساخت و فناوری های محاسباتی پیشرفته ای است که در این زمینه هم متخصصان کلان داده لنوو به یاری آنها می شتابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی