ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت TCL از نخستین موبایل جهان با نمایشگر رول‌شونده رونمایی کرد

موبایل‌های تاشو بدون هیچ تردید گام بزرگ بعدی در صنایع اسمارت‌فون و تبلت هستند. اما در حال حاضر این بحث هم پیش آمده که آیا چنین دیوایس‌هایی هم‌اکنون می‌‌توانند در دوران اوج خود باشند یا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵

موبایل‌های تاشو بدون هیچ تردید گام بزرگ بعدی در صنایع اسمارت‌فون و تبلت هستند. اما در حال حاضر این بحث هم پیش آمده که آیا چنین دیوایس‌هایی هم‌اکنون می‌‌توانند در دوران اوج خود باشند یا هنوز باید چند سالی صبر کنیم. امثال سامسونگ، هواوی و موتورلا هرکدام چنین دیوایس‌هایی با مشکلات عمده در زمینه مقاومت عرضه کرده‌اند و حالا نوبت به TCL رسیده که رویکردی محافظه‌کارانه‌تر در قبال چنین دیوایس‌هایی در پیش بگیرد.

این شرکت در حال کار روی تکنولوژی‌های ضروری برای دستیابی به دیوایس‌هاییست که روزی رویایشان را در ذهن داشتیم و حالا از دیوایس‌هایی مفهومی و جدید رونمایی کرده که با نمایشگر رول‌شونده و تاشو از راه می‌رسند.

نخستین موبایل جهان با نمایشگر رول‌شونده

نخستین دستگاه مفهومی TCL و احتمالاً هیجان‌انگیزترین آن‌ها، محصولیست که نام «نخستین موبایل هوشمند رول‌شونده» برایش انتخاب شده. این موبایل به لطف نمایشگر امولد ۶.۷۵ اینچی با لبه‌های خمیده، در نگاه نخست کاملا شبیه پرچمداران پریمیوم است و قطری معادل تنها ۹ میلی‌متر دارد. اما آنچه این دستگاه را جالب‌تر می‌کند، قطعات درونش است.

در جایی میان پنل‌های جلویی و پشتی، دو موتور داخلی پنهان شده که با فشار یک دکمه فعال می‌شوند. این موتورها یک طرف موبایل را به بیرون می‌کشند تا بخشی از نمایشگر معلوم شود که وقتی از آن استفاده نمی‌کنید، مجددا تا شده و به درون دستگاه باز می‌گردد.

نتیجه نهایی کار می‌شود یک نمایشگر ۷.۸ اینچی و همینطور یک رابط کاربری تطابق‌پذیر که به قابلیت‌های اسپلیت اسکرین و مولتی تسکینگ مجهز است و این قابلیت‌ها به صورت خاص برای همین موبایل بازطراحی شده‌اند.

این تکنولوژی بدون هیچ تردید در حوزه موبایل بسیار کاربردی ظاهر می‌شود و علت آن، جمع و جور بودنش است. علاوه بر این TCL مدعی شده که به لطف استفاده از یک محور بزرگ به هنگام تا شدن نمایشگر، بسیاری از مشکلات مقاومت در نمایشگر از بین می‌رود. و حالا که صحبت از مقاومت است،‌ TCL می‌گوید فیبرهایی را درون موبایل قرار داده که گرد و خاک و دیگر ذرات را بیرون نگه می‌دارند.

تبلتی ۱۰ اینچی که تبدیل به اسمارت‌فون ۶.۷ اینچی می‌شود

طرح مفهومی دوم TCL، قرار است مرز میان اسمارت‌فون‌های سنتی و تبلت‌های کوچک مانند آیپد ۱۰.۲ اینچی اپل را محو کرده و بهترین ویژگی‌های هر دو جهان را به صورت یک‌جا به کاربران ارائه کند. کاربران این طرح مفهومی آینده‌نگرانه به نمایشگری دسترسی خواهند داشت که در حالت باز شده، برابر با ۱۰ اینچ است.

اما برخلاف تبلت‌های سنتی که معمولا حمل‌شان کار آسانی نیست، این محصول خاص می‌تواند تا شده و فرم فاکتور یک موبایل هوشمند رایج را به خود بگیرد. این طراحی منحصربه‌فرد به لطف استفاده همزمان از دو تکنولوژی لولای TCL -به نام‌های DragonHinge و ButterflyHings- میسر شده است. این لولاها ضمنا باعث می‌شوند که پروسه تا شدن نمایشگر به داخل و به بیرون، به روان‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد و خبری از هیچ بریدگی میان لولاها نیست.

این دستگاه در حالتی که به شکل اسمارت‌فون در می‌آید نمایشگری ۶.۶۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۰.۸:۹ دارد و از رزولوشن تحسین برانگیز 3K پشتیبانی می‌کند. و برای اینکه طراحی دستگاه از این هم جالب‌تر شود،‌ TCL نوعی لایه براق سه‌بعدی و هولوگرافیک را به عنوان پنل پشتی انتخاب کرده. در نهایت باید افزود که TCL هنوز برنامه‌ای برای عرضه عمومی این دیوایس به بازار ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی