ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کرونا در ایران؛ تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال و تعویق کنکورهای کارشناسی ارشد و دکترا

روز گذشته ششمین جلسه رسمی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و همچنین نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برگزار شد که مقرر گردید که مدارس و دانشگاه ها تا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۰

روز گذشته ششمین جلسه رسمی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و همچنین نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برگزار شد که مقرر گردید که مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال ۱۳۹۸ تعطیل شوند تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در کشور جلوگیری شود.

آقای نمکی ضمن اعلام این خبر از مردم خواست که برای حفظ سلامت خود و هموطنان در منازل خود بمانند و به شهرهای دیگر سفر نکنند.

وزیر بهداشت همچنین اعلام کرد کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری در موعد از پیش اعلام شده برگزار نمی شوند و تاریخ نهایی متعاقبا اعلام می شود.

به گفته او همچنین ایاب و ذهاب مردم با کمک نیروهای استانداری و انتظامی به شدت کنترل می شود و اگر در ورودی شهرها فردی مشکوک به کرونا شناسایی شود بدون معطلی به قرنطینه ۱۴ روزه برده میشود. آقای نمکی همچنین خاطر نشان کرد با افرادی که ابتلا به کرونا یا علائم آن را کتمان کنند برخورد می شود و هم اکنون جلساتی برای تعیین مجازات و جریمه برای این افراد در حال انجام است.

کرونا در ایران

وزیر بهداشت در ادامه صحبت های خود گفت که به خاطر اقدامات مثبت انجام شده با جمعیت زیادی از بهبود یافتگان از کرونا روبرو هستیم و این افراد به یک فضای بینابینی نیاز دارند تا بعد از اقامت در این فضاها به منازل خود بازگردند. به همین خاطر وزارت بهداشت گفتگو با مراکز گردشگری و هتل ها را آغاز کرده تا با عقد قراردادهایی با این مراکز هم خسارت تعطیلی آنها را تا حدودی جبران کند و هم اینکه فضای بینابینی لازم برای بهبود یافتگان کرونا ویروس را فراهم نماید.

«کتمان بیماری جریمه دارد»

نمکی در مورد بهداشت پمپ بنزین ها هم گفت که قرار شده تعداد پرسنل این بنگاه ها افزایش پیدا کند تا دیگر لازم نباشد مردم شخصا از نازل های بنزین  استفاده کنند و اگر هم فردی بخواهد خودش این کار را انجام دهند باید حتما از دستکش استفاده کند.

او در ادامه اشاره ای هم به پول داشت و وعده داد که پول را از چرخه مسافرکش‌های شهری و تاکسی به سامانه دیگری تغییر خواهد داد. نمکی از مردم خواست اسکناس و پول خرد که عامل انتقال چرخش آلودگی است را رد و بدل نکنند.

براساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت و درمان کشور، از سی بهمن ماه امسال تا امروز ابتلای قطعی ۳۵۱۳ نفر به کووید ۱۹ تایید شده است. همچنین ۷۳۹ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند و متاسفانه ۱۰۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جدید جان باخته اند. دکتر کیانوش جهانپور رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت یادآور شد که استانهای تهران، گیلان، قم، اصفهان و مرکزی بیشترین موارد ابتلا به کووید 19 را داشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    شما دولتمردان و حاکمان با کتمان بیماری به خاطر بیرون کشیدن مردم از خانه ها برای ۲۲ بهمن و همچنین رای دادن (که البته کسی رای نداد) باعث شدید این بیماری شیوع پیدا کنه.یعنی اگه کسی قراره محاکمه بشه اولین نفر شماها هستید.در ضمن این ناکارآمدی رو گردن ملت نندازید.

    • MATELF
      MATELF | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

      دسخوش

    • نیما
      نیما | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

      به زور که مردم رو نیاوردن گفتن از مردم دعوت میکنیم که برای ۲۲ بهمن حضور پیدا کنند و یا برای رای دادن
      بعدشم مگه همین الان که کرونا شیوع پیدا کرده مردم که از مسافرت یا مهمونی هاشون دست بر نمیدارن.
      پس همه چی رو باهم قاطی نکن دوست عزیز.

      • عزراییل
        عزراییل | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

        مطمئن باش کارمندا و نظامیها و تمام کارکنان دولتی که به حاکمیت وابسته هستن به زور اومدن

        • نیما
          نیما | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

          خیر از دوستان خودم که در اداره های دولتی کار میکنن اصلاً نرفتن فقط برخی مدارس با اجازه از والدین بچه هاشون رو به راه پیمایی بردند.

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    ما تو نونوایی میریم نون بگیریم، نانوا هم نون رو میگیره هم پول رو میگیره دستش. خودشم دستکش دستشه که آلوده نشه.

  • mobin34
    mobin34 | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    کاری به اینکه عواقب دانشگاه و مدرسه رفتن با شیوع کرونا چی هست ندارم ، ولی واقعا خیلی بد میشه از اون طرف تو تابستون با مشکل آب و برق پاشیم بریم سر کلاسا .شخصا خودم که دانشجو هستم از اون موضوع خیلی ناراحت میشم

مطالب پیشنهادی