ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر قابلیت ارسال توییت ناپدید شونده را آزمایش می‌کند

توییتر سرانجام ارسال محتواهای ناپدید شونده را امکان پذیر می کند. این شرکت در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام «Fleets» است که به کاربران اجازه ارسال توییت هایی را می دهد که پس از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

توییتر سرانجام ارسال محتواهای ناپدید شونده را امکان پذیر می کند. این شرکت در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام «Fleets» است که به کاربران اجازه ارسال توییت هایی را می دهد که پس از 24 ساعت به طور خودکار ناپدید می شوند.

در حال حاضر قابلیت Fleets به صورت آزمایشی برای کشور برزیل فعال شده، اما به گفته توییتر سرانجام در کشورهای دیگر نیز فعال خواهد شد. اگر این قابلیت فراگیر شود، می تواند تغییر و تحولات بنیادین در نحوه تعامل کاربران با این شبکه اجتماعی ایجاد کند.

قابلیت Fleets شباهت هایی به استوری اینستاگرام داشته و این موضوع را از ظاهر آن هم می توان متوجه شد. همانند توییت معمولی، Fleets نیز مبتنی بر متن است ولی می توان تصویر یا فایل های GIF را به آن اضافه کرد.

پست های ناپدید شونده در فضایی جداگانه از صفحه اصلی نمایش داده می شوند. پست های دنبال شوندگان در بالای صفحه اصلی هایلایت خواهند شد و واکنش ها و پاسخ ها روانه اینباکس می شوند. همچنین همانند استوری اینستاگرام، دیگران نمی توانند به پست های ناپدید شونده لینک داده یا آنها را در تگ Embed قرار دهند.

به گفته توییتر قابلیت Fleets همانطور که از نامش پیداست، قرار است فرصتی به کاربران بدهد تا «تفکرات فرار» خود را که در قالب توییت معمولی نمی توان بیان کرد، به اشتراک بگذارند. از آنجا که پست های ناپدید شونده را فقط دنبال کنندگان می توانند ببینند، کاربر کنترل بیشتری روی مخاطبین خود خواهد داشت.

توییتر تا پیش از این تردیدهای زیادی در مورد «دوام» توییت ها داشت؛ حتی مدتی قبل جک دورسی مدیرعامل توییتر گفت که دکمه ویرایش هیچ گاه به این پلتفرم اضافه نمی شود. با این وجود اما کاربران توییتر به پست های ناپدید شونده تمایل نشان داده اند و استفاده روزافزون از سرویس های حذف خودکار توییت ها، گواهی بر این ادعاست.

قابلیت Fleets به شکل آزمایشی برای کاربران اندروید و iOS در برزیل در دسترس قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی