ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

واکنش عجیب استرالیایی‌ها به شیوع ویروس کرونا

مردم دنیا از ترس قحطی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حال خالی کردن قفسه های فروشگاه ها هستند. نگرانی اصلی مردم تعطیلی فروشگاه ها و اعمال محدودیت های شدید گمرکی همانند شهر ووهان است، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

مردم دنیا از ترس قحطی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حال خالی کردن قفسه های فروشگاه ها هستند. نگرانی اصلی مردم تعطیلی فروشگاه ها و اعمال محدودیت های شدید گمرکی همانند شهر ووهان است، به همین دلیل در حال انبار کردن کالاهای مختلف از ضدعفونی کننده دست تا کنسرو و کالاهای غیر ضروری مثل دستمال توالت هستند.

البته شیوع ویروس در حال حاضر آنقدر شدید نشده که کمبود اقلام ذکر شده مشکل ساز شود، با این حال هجوم مردم به فروشگاه ها متوقف نشده است. در این بین علاقه مردم استرالیا به انبار کردن دستمال توالت عجیب به نظر می رسد؛ خصوصاً اینکه استرالیا خود تولید کننده دستمال توالت بوده و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تأثیری بر تولید آن نداشته است.

هجوم استرالیایی ها به فروشگاه ها برای خرید دستمال توالت

کمبود دستمال توالت در این کشور تنها یک دلیل دارد و آن هجوم مردم به فروشگاه ها و انبار کردن این محصول فراتر از نیاز است. جالب اینکه مردم استرالیا خودشان هم نمی دانند به چه علت در حال ذخیره کردن دستمال توالت هستند.

ظاهراً علاقه استرالیایی ها به انبار کردن دستمال توالت تنها یک دلیل دارد: تقلید از دیگران. بسیاری از مردم این کشور در مصاحبه با وب سایت 10Daily گفته اند که پس از مشاهده دیگران، از احتمال کمبود این کالا نگران شدند بنابراین به تقلید از آنها این محصول را خریداری کرده اند.

به دنبال این رفتار، بزرگ ترین تولید کننده دستمال توالت در استرالیا مجبور شد برای پاسخگویی به تقاضای بالا، 24 ساعته فعالیت کند. فروشگاه های این کشور محدودیت هایی برای خرید این محصول در نظر گرفته اند به طوری که در بعضی از آنها مشتری تنها مجاز به خرید چهار بسته است.

گفته می شود در یکی از فروشگاه های این کشور پس از چاقوکشی یک نفر بر سر دستمال توالت، پلیس در محل حاضر شد. ظاهراً استرالیایی ها از حالا جنگ و دعوای ناشی از قحطی دنیای پساآخرالزمانی را آغاز کرده اند.

انبار کردن بی مورد دستمال توالت در استرالیا در حال صدمه زدن به قشر کم توان و آسیب پذیر این کشور نیز هست و افرادی که از توانایی مالی مناسبی برخوردار نیستند، نمی توانند این کالا را به تعداد بالا خریداری کنند.

در مجموع چنین رفتاری از استرالیایی ها با توجه به اینکه تنها 42 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده، عجیب و بی مورد بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    از هول حلیم افتاده تو دیگ،حکایت استرالیایی هایت،،،،

  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    ببینید رسانه چه می کنه
    آنفلانزا که اومد و میلیون ها نفرو کشت مردم هیچ کشوری همچین رفتارهایی از خودشون نشون ندادن چون اون موقع رسانه ها قدرت رسانه های الانُ نداشتن
    الان هر اتفاقی می افته رسانه ها یجوری بزرگنماییش می کنن که همه فکر می کنن آخرزمان شده

  • MATELF
    MATELF | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    خوشبختانه مردم ما به صف بسیار عادت دارند و چاقوکشی نخواهد شد

    • mamad r€Za
      mamad r€Za | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

      اره مخصوصا تو صف نذری های محرم???

مطالب پیشنهادی