ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روتر اچ تی سی
تکنولوژی

شرکت HTC از خصوصی ترین روتر دنیا رونمایی کرد

شرکت تایوانی HTC از یک روتر جدید به نام Exodus 5G Hub رونمایی کرد؛ این محصول که به تعبیر شرکت سازنده اش خصوصی ترین روتر دنیاست دارای قابلیت هایی برای حفظ حریم خصوصی است که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

شرکت تایوانی HTC از یک روتر جدید به نام Exodus 5G Hub رونمایی کرد؛ این محصول که به تعبیر شرکت سازنده اش خصوصی ترین روتر دنیاست دارای قابلیت هایی برای حفظ حریم خصوصی است که در ادامه به ارائه جزئیات بیشتر در مورد هر یک می پردازیم.

Exodus 5G Hub به خانواده اسمارت فون های سری Exodus تعلق دارد که حول مقوله اینترنت غیرمتمرکز ساخته شده اند و در ساخت آن از تکنولوژی همتا به همتا بهره گرفته شده تا دیگر نیازی به عبور دیتا از سرورهای شرکت های بزرگ حوزه تکنولوژی نباشد. هدف از ارائه این محصول در واقع جلوگیری از سوء استفاده و درآمدزایی شرکت هایی نظیر آمازون، فیسبوک و گوگل از زندگی خصوصی کاربران است.

این روتر پرتابل 5G که ظاهری شبیه به یک اسمارت فون قطور دارد به امکاناتی نظیر نمایشگر تاچ و چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام با مودم 5G X50 مجهز شده و از اندروید ۹ پشتیبانی میکند. از آنجایی که مودم 5G این هاب مربوط به سال ۲۰۱۸ می شود سرعت آپلود و دانلود با آن چندان زیاد نیست؛ دانلود با سرعت ۲.۶۳ گیگابیت بر ثانیه و آپلود با سرعت ۲۸۷ مگابیت بر ثانیه انجام می شود. تا ۲۰ دستگاه مختلف قابلیت اتصال همزمان به این روتر را از طریق وای فای ۵ (و نه وای فای ۶) یا 60GHz 802.11ad دارند. اما نکته جالب در مورد این گجت پهنای باند سلولار آن است که امکان اجرای اپ های اندرویدی روی نمایشگر ۵ اینچی آن با رزلوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل را فراهم میکند.

روتر اچ تی سی

اچ تی سی در بیانیه خبری خود پیرامون این محصول آن را «محافظ نهایی در برابر جمع آوری دیتا توسط کمپانی های حوزه تکنولوژی» توصیف کرده است که به لطف محصولاتی نظیر الکسای آمازون، گوگل نست و فیسبوک پرتال رقم میخورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از این پس به جای آنکه سرورهای مبتنی بر کلاود شما را تایید کنند شما آنها را تایید می کنید. این یعنی واگذاری کامل قدرت به مشتری.

روتر جدید اچ تی سی از اپلیکیشن های محبوب حریم خصوصی نظیر ایمیل ProtonMail، مرورگر Brave و همچنین ادبلاکر و VPN اینکاگنیتو پشتیبانی می کند.

فیل چن که بر پروژه توسعه این محصول نظارت داشته در این باره گفته است:

Exodus همواره مقوله ای فراتر از تلفن های هوشمند را شامل می شد: Exodus به مالکیت مربوط می شود. مالکیت پسوردها، دیتا و حریم خصوصی. این روتر در واقع حفاظی در برابر یورش شرکت های بزرگ حوزه تکنولوژی به حریم خصوصی شماست. به لطف این هاب میتوانید کنترل و مالکیت بیشتری نسبت به اطلاعات شخصی خود داشته باشید.

روتر Exodus ارتباطات اینترنتی پرسرعت را برای دارندگان گجت های پشتیبانی کننده از 5G فراهم می کند، از شبکه بیت کوین پشتیبانی می کند و گنجینه ایمنی برای ذخیره سازی انواع رمزارز است؛ در واقع کاربران این گجت برای خرج کردن یا دریافت رمزارزها نیازی به صرافی های ثالث یا ارائه دهنده کیف پول های مجازی ندارند و میتوانند به صورت کاملا مستقل تراکنش های مدنظر خود را انجام دهند.

اچ تی سی هنوز قیمت تا تاریخ عرضه این محصول را اعلام نکرده است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی