احتمال مرگ بر اثر ویروس کرونا بر اساس نوع بیماری زمینه ای مبتلایان چقدر است؟

احتمال مرگ بر اثر ویروس کرونا بر اساس نوع بیماری زمینه ای مبتلایان چقدر است؟

ریسک مرگ بر اثر ویروس کرونا در افراد مسن و کسانی که دارای مشکلات و بیماری های زمینه ای هستند، یعنی از قبل به بیماری یا مشکل جسمی ای مبتلا بوده اند، بالاتر است.

این نتیجه ی تحقیقی است که به تازگی توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین صورت گرفته. محققان چینی پی بردند احتمال مرگ بر اثر کووید-۱۹ – همان بیماری ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونا – به طور کلی ۲/۳ درصد است. تخمین های دیگری هم در این مورد صورت گرفته که نرخ مرگ و میر بر اثر این بیماری را بالاتر یعنی حدود ۴/۳ درصد احتمال داده. اما در حال حاضر نرخ مرگ بر اثر ویروس کرونای ووهان در حدود ۳/۴ درصد پرسه می زند. این نرخ بر اساس نسبت مرگ های گزارش شده با کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا محاسبه شده.

اما تحقیق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین نشان داده نرخ مرگ و میر در افراد ۷۰ تا ۸۰ سال ۸ درصد و در میان کسانی که دهه ی ۸۰ زندگی خود را سپری می کنند ۱۵ درصد است. از میان بیش از ۴۴ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونایی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند، عمده ی مرگ ها در میان کسانی رخ دادند که دست کم ۶۰ سال یا بیشتر داشتند.

احتمال ابتلا به مشکلات و بیماری های زمینه ای در افراد مسن هم بالاتر است. مثلاً اولین بیماری که بر اثر ویروس کرونا در آمریکا فوت کرد، مردی پنجاه و چند ساله بود که پیش از ابتلا به ویروس، خود به یک بیماری مزمن دچار بود.

طبق پژوهش محققان چینی، حدود ۵،۳۰۰ نفر از افراد مبتلا به کووید-۱۹، به یک بیماری دچار بودند که ارتباطی به ویروس کرونا نداشت، مثل سرطان، بیماری های قلبی یا دیابت. حدود ۷ درصد از این افراد یعنی بیش از ۳۷۰ بیمار، جان خود را از دست دادند. به طور کلی، بیش از یک سوم مرگ های گزارش شده در این تحقیق مربوط به بیماران دارای مشکلات زمینه ای بود. نرخ مرگ و میر در میان کسانی که هیچ مشکل یا بیماری زمینه ای نداشتند کمتر از یک درصد بود.

نمودار زیر نرخ مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در میان افراد دارای مشکلات و بیماری های زمینه ای را بر اساس پژوهش محققان چینی نشان می دهد:

ویروس کرونا و بیماری های زمینه ای

محققان چینی سابقه ی پزشکی بیشتر از ۲۰ هزار بیمار حاضر در این پژوهش را نداشتند، اما این تحقیق کماکان یکی از جامع ترین پژوهش ها در مورد نحوه ی رفتار ویروس کرونا در بدن انسان ها محسوب می شود.

در میان افراد مبتلا به ویروس کرونا، از قرار معلوم بیماری زمینه ای که بیشترین ریسک را ایجاد می کند بیماری های قلبی است. بیمارانی که از قبل به بیماری های قلبی مبتلا بودند، نرخ مرگ و میر در آن ها بیشتر از ۱۰ درصد بود. رتبه ی دوم در میان بیماری های زمینه ای به دیابت تعلق دارد که نرخ مرگ و میر آن ۷ درصد بود.

فشار خون بالا شایع ترین مشکل زمینه ای در میان افراد مبتلا به ویروس کرونا بود که نرخ مرگ و میر آن ۶ درصد بود. کرونایی های مبتلا به سرطان هم نرخ مرگ و میر مشابهی داشتند.

بیماری کووید-۱۹ در مجموع نزدیک به ۳ هزار قربانی داشته و حدود ۸۶ هزار نفر را هم مبتلا کرده. این بیماری از ووهان، پر جمعیت ترین شهر مرکز چین، شیوع پیدا کرده و تا به حال به دست کم ۵۸ کشور دیگر دنیا سرایت یافته. بیشتر از ۹۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور چین بوده اند.

بیشتر بخوانید:

احتمال مرگ بر اثر ویروس کرونا بر اساس سن افراد مبتلا چقدر است؟

از زمان ابتلا به ویروس کرونا هر روز دقیقاً چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

چرا ویروس کرونا مردان را بیشتر از زنان مبتلا می کند؟

دورنمای هولناک‌ترین بیماری عصر ما؛ ویروس کرونا کی دست از سر دنیا برمی‌دارد؟

چگونه سیستم ایمنی خود را در برابر کرونا قوی کنیم؟ چند راهکار طبیعی برای تقویت سپر دفاعی بدن

۱۰ تفکر نادرست در مورد ویروس «کرونا»؛ از ارتباط با خوردن گوشت تا واکسن و درمان

آیا کابوس «کرونا» پایان می یابد؟ چهار سناریو محتمل برای سرانجام ویروس مرگبار ووهان

۱۰ درس خیلی ساده که از شیوع ویروس «کرونا» آموختیم

کرونا و مسافرت در آستانه سال نو؛ حقایقی مربوط به امنیت سفر در دوران شیوع ویروس ووهان

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود