ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ابتلا به کووید ۱۹ در ووهان تا پایان ماه به صفر می رسد؛ ادعای نشریه های دولتی چین

بنابر ادعای یکی از کارشناسان بهداشتی چین که در پنل اصلی دولت این کشور برای مبارزه با کرونا ویروس حضور دارد، ابتلا به کووید ۱۹ تا پایان ماه میلادی جاری در شهر ووهان که کانون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

بنابر ادعای یکی از کارشناسان بهداشتی چین که در پنل اصلی دولت این کشور برای مبارزه با کرونا ویروس حضور دارد، ابتلا به کووید ۱۹ تا پایان ماه میلادی جاری در شهر ووهان که کانون شیوع این ویروس مهلک به شمار می رود، به صفر می رسد.

صبح امروز مقامات این شهر از ۱۲۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس خبر دادند اما برای نخستین بار از زمان آغاز شیوع آن هیچگونه مورد تازه ابتلا در باقی قسمت های استان هوبی گزارش نشده است.

در خارج از هوبی ۱۷ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ تایید شد تا مجموع شمار افراد آلوده به این ویروس در چین در روز جمعه به ۱۴۳ نفر برسد که نسبت به رقم ۱۳۹ نفری روز قبل افزایش اندکی را نشان می دهد.

ژانگ بولی از کارشناسان پزشکی چین در این باره گفته است که تقریبا تمامی نواحی خارج از هوبی توانسته اند جلوی ابتلای افراد جدید به این بیماری را بگیرند. او برآورد کرده که شهرهای دیگر در هوبی نیز می توانند تا اواسط ماه میلادی جاری به چنین هدفی دست پیدا کنند.

چین در واکنش سریع و بی درنگ به شیوع ویروس کرونای جدید محدودیت های گسترده ای را در سرتاسر قلمرو خود اعمال کرد که از تعلیق سیستم های حمل و نقل عمومی گرفته تا قرنطینه شهرها و افزایش دوران تعطیلات سال نوی چینی را شامل می شد.

ماه گذشته Gansu به عنوان اولین استان در چین توانست اقدامات واکنش اضطراری خود را از سطح یک به سطح سه کاهش دهد که این مساله نشان دهنده کنترل قابل توجه کووید ۱۹ است.

تبت نیز آخرین منطقه در چین بود که توانست سطح واکنش اضطراری خود را پایین بیاورد؛ به این ترتیب دیگر هیچکدام از شهرها و مناطق چین با اضطرار اولیه برای مهار کرونا ویروس روبرو نیستند.

یک دانشجوی چینی که در ایران تحصیل می کرده در حالی که به کرونا مبتلا شده به کشورش بازگشته است

مقامات بهداشتی در شانگهای اعلام کرده اند که در ۱۲ ساعت اولیه امروز سه مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس جدید در آن گزارش شده که همگی ملیت چینی داشته اند و ظاهرا در خارج از این کشور تحصیل می کرده اند. یکی از این افراد دانشجوی یکی از دانشگاه های ایران است.

شهر کوچک Chibi در جنوب ووهان نیز پیشتر اعلام کرده بود که از صبح امروز جاده ها را باز می کند و عبور و مرور در داخل مرزهای خود را به حالت عادی باز می گرداند.

از زمان شیوع کرونا ویروس جدید مقامات چین تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا از ورود آن به داخل مرزهای خود از دیگر کشورها جلوگیری نمایند.

حالا موارد ابتلای جدید به این بیماری در خارج از قلمرو چین از مجموع موارد مبتلا در داخل آن فراتر رفته است و شیوع بیماری در ایتالیا، کره جنوبی و ایران با سرعتی نگران کننده در حال افزایش است. تاکنون ۱۲ نفر نیز براثر ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا جان باخته اند و موارد جدیدی در نیویورک و لس آنجلس گزارش شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی