ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هشدار کارشناسان: احتمال ابتلای افراد سیگاری به کرونا بیشتر است

بالاترین مقام پزشکی انگلستان هشدار داد که افراد سیگاری در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند. پروفسور «کریس ویتی» (Chris Whitty) در پاسخ به سؤالات اعضای پارلمان بریتانیا گفت که در بیشتر بیماری های واگیردار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

بالاترین مقام پزشکی انگلستان هشدار داد که افراد سیگاری در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.

پروفسور «کریس ویتی» (Chris Whitty) در پاسخ به سؤالات اعضای پارلمان بریتانیا گفت که در بیشتر بیماری های واگیردار دستگاه تنفسی، باید نگران افراد سیگاری بود؛ چون احتمال بیمار شدن آنها بیشتر است و سیستم ایمنی ضعیف تری دارند. او خطاب به افراد سیگاری گفت که حالا بهترین زمان برای ترک سیگار است.

هنوز کاملاً اثبات نشده که سیگار کشیدن افراد را در برابر ویروس کرونا یا کووید 19 آسیب پذیرتر می کند یا خیر، ولی متخصصین می گویند استعمال آن توانایی بدن در مبارزه با بیماری های واگیردار را کاهش می دهد.

هشدار کارشناسان: احتمال ابتلای افراد سیگاری به ویروس کرونا بیشتر است

«Saskia Popsecu»، متخصص همه گیرشناسی در مصاحبه با سایت Business Insider می گوید در تمام افرادی که سابقه استعمال دخانیات دارند، ریسک تشدید بیماری و بروز نشانه های ذات الریه یا پنومونی افزایش می یابد.

«Sanjaya Senanayake» از اساتید دانشگاه ملی استرالیا (ANU) نیز استعمال دخانیات را عامل تشدید شدن بیماری های دیگری دانست که منجر به بروز نشانه های حاد بیماری کووید 19 می شوند:

«استعمال دخانیات با بیماری های مزمن ریه و قلب مرتبط است که این بیماری ها نیز خود با تشدید شدن بیماری کرونا در ارتباط هستند. ترک کردن هیچ وقت دیر نیست.»

پروفسور ویتی می گوید ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا از طریق دست زدن به سطوح سخت تا 72 ساعت وجود دارد. او اضافه کرد:

«دست زدن به تنهایی منجر به بیماری نمی شود؛ اگر پیش از شستن دست ها، آنها را به صورت خود بزنید آنوقت به ویروس مبتلا می شوید. اگر از مترو استفاده می کنید و به سطوح دست می زنید ایرادی ندارد. اما حواستان باشد تا دستانتان را به صورت خود نزنید. حتماً در اولین فرصت آنها را بشویید.»

ویروس کرونا تاکنون بیش از 98 هزار نفر را بیمار کرده و جان بالغ بر 3300 نفر را گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی