ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهکار لوکزامبورگ برای حذف ترافیک: حمل و نقل کاملا رایگان

بعد از فرایندی نسبتا طولانی، دولت لوکزامبورگ حمل و نقل عمومی در این کشور را به طور کامل رایگان اعلام کرد. بر این اساس از همین امروز استفاده از اتوبوس ها، ترامواها و قطارها در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۱

بعد از فرایندی نسبتا طولانی، دولت لوکزامبورگ حمل و نقل عمومی در این کشور را به طور کامل رایگان اعلام کرد.

بر این اساس از همین امروز استفاده از اتوبوس ها، ترامواها و قطارها در این کشور کاملا رایگان است. این کشور کوچک همواره تلاش داشته تا برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی ایده «حمل و نقل رایگان» را در خاک خود پیاده سازی کند.

طبق اعلام François Bausch وزیر حمل و نقل این کشور هدف از این کار تبدیل کردن لوکزامبورگ به یک آزمایشگاه سیار است هرچند که اجرای این طرح انتقاداتی را از سوی برخی سیاستمداران در پی داشته است.

طبق گزارش های منتشر شده در این رابطه، اجرای این طرح حدودا ۴۶ میلیون دلار برای لوکزامبورگ آب می خورد و در کنار آن خبری از تعدیل نیرو هم نیست؛ یعنی آن دسته از کارکنان ناوگان حمل و نقل لوکزامبورگ که به دنبال این طرح بیکار می شوند به مشاغل تازه ای گمارده خواهند شد و قرار نیست اخراج شوند.

لوکزامبورگ

تا پیش از این هر عدد بلیط یک طرفه قطارهای شهری در این کشور دو دلار بود و برای خرید بلیط های دارای اعتبار یک روزه نیز شهروندان لوکزامبورگ باید ۴.۵۰ دلار پرداخت می کردند. بد نیست اشاره کنیم که سوخت در این کشور بسیار ارزان و قدرت خرید مردم نیز بسیار بالاست.

البته ساکنان لوکزامبورگ عموما از خودروهای شخصی خود برای سفرهای درون شهری استفاده می کنند و این کشور بیشترین نرخ خودرو نسبت به جمعیت را در اروپا دارد، به همین خاطر ضروریست که مقامات این کشور به دنبال راه هایی فراتر از حمل و نقل رایگان باشند تا شهروندان را متقاعد کنند که به جای خودروهای شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

لوکزامبورگ

اما ایراد دیگری که به این طرح گرفته شده زیرساخت های لوکزامبورگ است که هنوز برای اجرای چنین پروژه ای آماده نیست: اتوبوس های فرسوده، تاخیرهای پی در پی در برنامه زمانی حرکت قطارها و ساختار شبکه تراموای این کشور که هنوز در دست توسعه قرار دارد و تکمیل نشده باعث می شود که از اثرگذاری طرح های اینچنینی به میزان زیادی کاسته شود.

با توجه به آنچه گفته شد اگر قرار باشد که دست کم ۲۰ درصد از اهالی لوکزامبورگ خودروهای شخصی شان در سفرهای شهری کنار بگذارند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند ضروریست که سرمایه گذاری های بیشتری در این رابطه انجام شود. با این حال به لطف چنین برنامه ای لوکزامبورگ نخستین کشوری است که حمل و نقل عمومی در آن کاملا رایگان است!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein MI
    Hossein MI | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    تفاوت تا کجا آخه....

مطالب پیشنهادی