ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد روزانه ۵۰ هزار دلاری یک نیروگاه برق در آمریکا از استخراج بیت کوین

یک نیروگاه برق در ایالت نیویورک با راه اندازی هزاران سیستم ماینینگ، روزانه 50 هزار دلار بیت کوین استخراج می کند. شرکت سرمایه گذاری خصوصی «Atlas Holding LLC» در ماه های اخیر 7000 سیستم ماینینگ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

یک نیروگاه برق در ایالت نیویورک با راه اندازی هزاران سیستم ماینینگ، روزانه 50 هزار دلار بیت کوین استخراج می کند.

شرکت سرمایه گذاری خصوصی «Atlas Holding LLC» در ماه های اخیر 7000 سیستم ماینینگ در نیروگاه «Greenidge Generation» منطقه فینگر لیکس (Finger Lakes) راه اندازی کرده است که می توانند روزانه 5.5 بیت کوین استخراج کنند. انرژی مورد نیاز سیستم های ماینینگ از برق مازاد نیروگاه تأمین می شود که هزینه تمام شده را بسیار کاهش می دهد.

سیستم های ماینینگ حدوداً 15 مگاوات از 106 مگاوات برق تولید شده توسط این نیروگاه را می بلعند. این نیروگاه در گذشته در ساعات اوج مصرف یعنی در طول فصل تابستان یا زمستان فعالیت می کرد، اما حالا در تمام طول سال فعالیت می کند.

درآمد روزانه ۵۰ هزار دلاری یک نیروگاه برق در آمریکا از استخراج بیت کوین

از آنجا که سیستم های استخراج بیت کوین به برق زیادی نیاز دارند، بسیاری از ماینرها به منظور پیدا کردن برق کم هزینه به مناطق مختلف دنیا از جمله نیروگاه برق آبی در سیبری سفر می کنند. البته بسیاری از نیروگاه های برق آبی، تعرفه برق ماینینگ را بالا برده اند اما هزینه های استخراج بیت کوین در نیروگاه یاد شده همچنان پایین باقی مانده است.

بهای بیت کوین روز پنج شنبه برای اولین بار پس از سه روز، با افزایش 4 درصدی به 9084 دلار رسید و تا لحظه درج این مطلب به 9129 دلار نیز رسیده است.

تا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین موسوم به هاوینگ (Halving)، حدوداً دو ماه دیگر زمان باقی مانده؛ اتفاقی که بدون شک بر ماینرهای بیت کوین تأثیر زیادی خواهد گذاشت. با این وجود مالکان نیروگاه Greenidge Generation معتقدند این موضوع تأثیری بر فعالیت های آنها نخواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • aminaj
    aminaj | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    لطفا مقاله ای هم درباره قطع سراسری اینترنت خارجی مخابرات تهیه کنید از دیروز قطعه. نمیدونم بقیه شرکت ها هم این مشکلو دارن یا نه

    • رضا
      رضا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

      واسه ما هم تو رشت سرعتش خیلی پایینه... الانم با دیتا وصلم... این روزا نه میشه بیرون رفت، خونه هم اینترنت نداریم ??

      • نیما
        نیما | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

        مودم ایرانسل دارم با سرعت بالا و پینگ پایین بازی آنلاین انجام میدم.

مطالب پیشنهادی