ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از ۱ میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی در معرض هک شدن به خاطر عدم پشتیبانی

بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از یک میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی به دلیل عدم دریافت به روزرسانی های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار دارند. شرکت انگلیسی ?Which که حامی حقوق مصرف کنندگان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از یک میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی به دلیل عدم دریافت به روزرسانی های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار دارند.

شرکت انگلیسی ?Which که حامی حقوق مصرف کنندگان است، می گوید 40 درصد کاربران اندروید از نسخه های قدیمی این سیستم عامل استفاده می کنند که گوگل دیگر آنها را پشتیبانی نمی کند.

به گفته این شرکت گوشی هایی که ورژن اندروید آنها 4 یا قدیمی تر است، در معرض بیشترین آسیب پذیری قرار دارند. همچنین کاربرانی که نسخه اندروید گوشی آنها 7 است ولی امکان به روز رسانی آن به نسخه جدیدتر را ندارند نیز باید نگران امنیت دستگاه خود باشند.

بیش از یک میلیارد گوشی در معرض هک شدن به خاطر ورژن قدیمی اندروید

این تحقیق که بر اساس داده های گوگل انجام شده، به اهمیت استفاده از اندروید آپدیت شده اشاره می کند تا از گیر افتادن در دام هکرها، سرقت اطلاعات، اخاذی و دیگر حملات بدافزاری در امان ماند.

طبق برآوردهای شرکت یاد شده، میلیون ها گوشی فقط در بریتانیا در معرض هک شدن، سرقت داده و یا دیگر حملات سایبری قرار دارند.

کارشناسان این شرکت چندین گوشی و تبلت از جمله گوشی هایی که هم اکنون از فروشگاه های اینترنتی مثل آمازون قابل خریداری هستند را آزمایش کردند. آنها متوجه شدند تمامی گوشی ها دست کم یک مرتبه توسط بدافزار قابل هک شدن هستند و برخی از آنها چندین آسیب پذیری دارند.

در لیست گوشی های آزمایش شده نام موتورولا ایکس، گلکسی اس 3، سونی اکسپریا Z2 و نکسوس 5 به چشم می خورند. به گفته شرکت یاد شده، گوشی های قبل از سال 2012 مثل گلکسی اس 3 و سونی اکسپریا S آسیب پذیری بالایی داشته و کاربران آنها باید بسیار مراقب باشند.

بر اساس آمارهای سال 2019 گوگل، بیش از 2.5 میلیارد گوشی اندرویدی فعال در سطح جهان وجود دارد. داده های ماه مه 2019 این شرکت نشان می دهند که 42.1 درصد از کاربران فعال اندروید در دنیا، از نسخه 6 یا قدیمی تر این سیستم عامل استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    باید یک اندروید ۱۰ لایت هم درست کنن تا رو گوشی های قدیمی نصب شه

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    من که دارم گوشیمو از اندروید 6 میکنم 5 تا روت کنمش چی میگید شما.

مطالب پیشنهادی