ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
تکنولوژی

عکس‌های ماهواره‌ای از شهر‌های درگیر ویروس کرونا؛ جهان خالی‌تر از همیشه

ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن، نه تنها باعث جان باختن ۳۴۰۰ نفر شده، بلکه بسیاری از کسب و کارها و شهرها را نیز تعطیل کرده است. اخیرا عکس‌های ماهواره‌ای از شهر ووهان، مکه و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن، نه تنها باعث جان باختن ۳۴۰۰ نفر شده، بلکه بسیاری از کسب و کارها و شهرها را نیز تعطیل کرده است. اخیرا عکس‌های ماهواره‌ای از شهر ووهان، مکه و قم منتشر شده است، که بیش از پیش خالی بودن آن‌ها و تعطیل شدنشان را به رخ می‌کشد.

پیش از این که به سراغ عکس‌های برویم، لازم به ذکر است که عکس‌های سمت راست مربوط به قبل از شیوع ویروس کرونا است و عکس‌های سمت چپ، بعد از آن را نشان می‌دهد. عکس‌های ماهواره‌ای که از این شهرها منتشر شده، توسط شرکت تکنولوژی مکسار (Maxar) واقع در کلرادو آمریکا گرفته شده است. این عکس‌های ماهواره‌ای به خوبی نشان می‌دهند که هزاس از ویروس کرونا، چگونه می تواند یک شهر ۱۲ میلیونی را تنها در عرض چند روز خالی از هرگونه رفت و آمد کند. شاید شاخص‌ترین این عکس‌ها، زائرانی باشد که به دور کعبه می‌چرخند.

image

در این عکس می‌توان دید که تبعات معلق کردن مناسک حج عمره توسط دولت عربستان سعودی، چگونه این مکان مذهبی را تقریبا به تعطیلی کشانده است. در مقابل نیز حرم حضرت معصومه در قم، وضعیتی مشابه داشته است. البته این شهر قرنطینه نیست ولی با این حال، مردم به دلیل ترسی که از ویروس کرونا دارند، ترجیح می‌دهند در خانه بمانند.

image

همچنین عکسی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی منتشر شده است، که نشان می‌دهد کشورهای دیگر اکثر پروازهای خود به ایران را لغو کرده‌اند.

ویروس کرونا

عکس‌های ووهان نیز تفاوت آن‌چنانی با مکه و قم ندارد. تمامی بزرگ‌راه‌های این شهر، عملا خالی شده و شاید بتوان گفت در هر ساعت تنها چند خودرو در این شهر پرجمعیت در حرکت هستند. همچنین در این شهر می‌توان ده‌ها قطار درون شهری را دید که در ایستگاهی پارک شده‌اند و هیچ فعالیتی ندارند. بیمارستان معروفی که در ده روز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ساخته شده هم در این عکس‌های ماهواره‌ای یافت می‌شود.

image

شهر پکن نیز حال و هوایی مشابه داشته و به استثنای چندین خودرو که در یکی از میدان‌های اصلی شهر حرکت می‌کنند، دیگر اثری از زندگی دیده نمی‌شود.

image
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MO7
    MO7 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

    خ خ

مطالب پیشنهادی