ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
تکنولوژی

تحقیق جدید ابتلای کمتر کودکان به ویروس کرونا را زیر سوال برد

ویروس کرونا تبدیل به یک بحران در جهان شده است. در حالی که گزارش‌های گذشته به ابتلای کمتر کودکان نسبت به بزرگسالان اشاره کرده بودند، تحقیق جدید نظریه دیگری را مطرح می‌کند. بر اساس این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰

ویروس کرونا تبدیل به یک بحران در جهان شده است. در حالی که گزارش‌های گذشته به ابتلای کمتر کودکان نسبت به بزرگسالان اشاره کرده بودند، تحقیق جدید نظریه دیگری را مطرح می‌کند. بر اساس این مطالعه، نرخ ابتلا به کرونا میان کودکان و بزرگسالان تفاوت زیادی ندارد، اما کودکان مریض نمی‌شوند.

ویروس کرونا به کشورهای زیادی در سراسر جهان سرایت کرده و جان افراد زیادی را گرفته. یکی از سوالات مهمی که در این میان مطرح می‌شود این است که کودکان تا چه اندازه مستعد ابتلا به این ویروس هستند؟

تا به امروز گزارش‌های منتشر شده به این موضوع اشاره کرده بودند که کودکان کمتر از بزرگسالان به این ویروس مبتلا می‌شوند ولی هم اکنون یک تیم تحقیقاتی بین المللی که البته اکثر آن‌ها در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری شنژن و آزمایشگاه پنگ چنگ مشغول به فعالیت هستند، به نتیجه دیگری رسیده‌اند.

اگرچه در حال حاضر این مقاله در ژورنالی منتشر نشده، اما نتایج آن به صورت آنلاین توسط نویسندگان در اختیار عموم قرار گرفته. در این تحقیق اطلاعات مربوط به 391 نفر مبتلا به کرونا در شنژن، چین و 1286 نفر که با آن‌ها ارتباط نزدیکی داشته‌اند، تحلیل شده است. هدف از این تحقیق، شناسایی افرادی بود که بدون نشانه واضحی به این ویروس مبتلا شده بودند.

ویروس کرونا

بر اساس این تحقیق، نرخ ابتلای کودکان زیر 10 سال به ویروس کرونا برابر با 7.4 درصد است که تفاوت چندانی با نرخ 7.9 درصدی بزرگسالان ندارد. در حالی که از نظر میزان ابتلا تفاوت چندانی میان کودکان و بزرگسالان وجود ندارد، کودکان کمتر بیمار می‌شوند. یکی از نویسندگان این تحقیق، دکتر «جاستین لسلر» از دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ جان هاپکینز در این رابطه اعلام کرده است:

«میزان ابتلای کودکان به ویروس کرونا تفاوتی با بزرگسالان ندارد، اما آن‌ها مریض نمی‌شوند.»

بر اساس این مقاله، افرادی که با مبتلایان به کرونا زندگی می‌کنند، بیشتر از سایر افرادی که با وی ارتباط نزدیک دارند، بیمار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • itookan
    itookan | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

    چرا نظرهای انتقادی رو پاک میکنید؟

  • itookan
    itookan | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

    آخه این چه مقاله‌ایه/ چه ترجمه ایه.
    «میزان ابتلای کودکان به ویروس کرونا تفاوتی با بزرگسالان ندارد، اما آن‌ها مریض نمی‌شوند.»
    ینی چی؟
    «بر اساس این مقاله، افرادی که با مبتلایان به کرونا زندگی می‌کنند، بیشتر از سایر افرادی که با وی ارتباط نزدیک دارند، بیمار می‌شوند.»
    اینم از کرامات شیخ ماست که شیره رو خورد و گفت شیرینه!!!!

مطالب پیشنهادی