ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگاه SXSW
تکنولوژی

نمایشگاه SXSW جدیدترین قربانی ویروس کرونا شد

به جرات می‌توان گفت ویروس کرونا یک بحران جهانی محسوب می‌شود. این بیماری که به تازگی به ایالات متحده آمریکا نفوذ کرده، تا به امروز جان چندین شهروند را گرفته و باعث لغو چندین نمایشگاه شده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

به جرات می‌توان گفت ویروس کرونا یک بحران جهانی محسوب می‌شود. این بیماری که به تازگی به ایالات متحده آمریکا نفوذ کرده، تا به امروز جان چندین شهروند را گرفته و باعث لغو چندین نمایشگاه شده که جدیدترین آن‌ها، نمایشگاه SXSW است.

مسئولین برگزاری SXSW یا South by Southwest به صورت رسمی خبر از لغو برگزاری این نمایشگاه دادند. این نمایشگاه فناوری و موسیقی که در شهر آستین تگزاس برگزار می‌شود، از ترس شیوع ویروس کرونا لغو شده اما پیشتر برخی نام‌های بزرگ از جمله فیسبوک، توییتر و اینتل از حضور در آن انصاف داده بودند.

3 روز پیش «استیون آدلر»، شهردار آستین با برگزاری کنفرانسی به این موضوع اشاره کرد که مدرکی مبنی بر اینکه لغو نمایشگاه SXSW باعث حفظ ایمنی شهروندان می‌شود، وجود ندارد، اما امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود خبر از لغو این نمایشگاه داد و اعلام کرد:

«بر اساس توصیه مامور و مدیر بهداشت عمومی، من یک فاجعه محلی را در شهر اعلام کردم. در همین راستا دستور دادم نمایشگاه SXSW برگزار نشود.»

در ادامه SXSW به پیروی از دستور شهردار اشاره کرد و نوشت:

«ما در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای برنامه‌ریزی مجدد هستیم و همچنین در تلاشیم تا یک تجربه آنلاین SXSW را برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه 2020 فراهم کنیم. در آینده نزدیک با ثبت‌نام کنندگان، مشتریان و شرکای خود در ارتباط خواهیم بود و سوالات رایج را منتشر خواهیم کرد.»

در حالی که به گفته دکتر «مارک اسکوت»، مسئول موقت بهداشت در شهر آستین هنوز فردی در شهرستان تراویس تگزاس به ویروس کرونا مبتلا نشده، جلوگیری از برگزاری نمایشگاه SXSW از شیوع آن جلوگیری می‌کند. به اعتقاد دکتر اسکوت، افراد مدت زمان طولانی در پنل‌ها و کنسرت‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به علت حضور افراد از کشورهای مختلف در این نمایشگاه، لغو آن مانع از شیوع کرونا در این شهر می‌شود.

نمایشگاه SXSW

چند روز پیش نزدیک به 54 هزار امضا برای لغو این نمایشگاه جمع آوری شد. با وجود این موضوع به علت حضور اسپانسرهای مطرح، لغو آن کار دشواری به نظر می‌رسید، با این حال شرکت‌های بزرگی مانند نتفلیکس، آمازون، اپل، توییتر، فیس بوک و گوگل تمام برنامه‌های خود در این نمایشگاه را لغو کردند.

تا به امروز رویدادهای بزرگ زیادی به علت شیوع ویروس کرونا لغو شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به کنفرانس F8 فیس بوک، GDC و گوگل I/O اشاره کرد. علاوه بر ایالات متحده آمریکا، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در کشورهای دیگر نیز برگزار نمی‌شوند که یکی از مطرح ترین آن‌ها، نمایشگاه خودروی ژنو است.

نمایشگاه SXSW یک جشنواره فناوری و موسیقی بوده که هر ساله در تاریخ 13 تا 22 مارس (23 اسفند تا 3 فروردین) برگزار می‌شود. یک دهه گذشته این نمایشگاه محل مناسبی برای رونمایی از اپلیکیشن‌های اجتماعی محسوب می‌شد، اما با گذشت سال‌ها شمار افراد عادی در این نمایشگاه افزایش پیدا کرد. در این نمایشگاه بیشتر شرکت‌هایی که بودجه بالایی دارند، شرکت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی