ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولید فضاپیما در ۷۲ ساعت؛ برنامه بلندپروازانه اسپیس اکس برای تسخیر مریخ

ایلان ماسک با افزایش دو برابری پرسنل اسپیس اکس در پی سرعت بخشیدن به روند تولید فضاپیمای استارشیپ است. برنامه نهایی ماسک که بسیار بلندپروازانه به نظر می رسد، تولید هر استارشیپ طی ۷۲ ساعت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک با افزایش دو برابری پرسنل اسپیس اکس در پی سرعت بخشیدن به روند تولید فضاپیمای استارشیپ است. برنامه نهایی ماسک که بسیار بلندپروازانه به نظر می رسد، تولید هر استارشیپ طی ۷۲ ساعت و تشکیل ناوگانی شامل ۱۰۰۰ فروند از آنهاست.

فضاپیمای استارشیپ در کنار راکت سوپر هوی قرار است سفر سرنشین دار به اعماق فضا را برای انسان میسر سازند اما نمونه های اولیه این فضاپیما تا کنون دوبار حین آزمایش فشار منفجر شده اند. ماسک اما با تاکید روی طبیعی بودن این رویداد، هدف از تولید پروتوتایپ ها را یافتن مشکلات و رفع آنها عنوان کرده است.

وی اخیرا با استخدام ۲۵۰ کارمند جدید تعداد پرسنل اسپیس اکس را تقریبا به دو برابر افزایش داده است. این کمپانی همچنین در حال تاسیس مقر پیشرفته و بزرگی در تگزاس است که با هدف تولید هر فضاپیمای استارشیپ طی ۷۲ ساعت تاسیس می شود. ماسک در گفتگو با Ars Technica از لزوم تشکیل ناوگانی از ۱۰۰۰ فضاپیما خبر داده که توانایی هر کدام از آنها برای حمل بار از مدل غول پیکر Saturn V هم بیشتر است.

فضاپیمای استارشیپ

هدف از تولید این ناوگان فراهم کردن مقدمات کلونی سازی مریخ است که از نظر ایلان ماسک تنها راه برای نجات از جنگ جهانی سوم است. شاید این برنامه بسیار بلندپروازانه به نظر برسد اما اسپیس اکس قبلا توانایی خود رد تولید راکت چند بار مصرف را ثابت کرده است.

این کمپانی همچنین برای تامین بودجه کلونی سازی مریخ برنامه استارلینک را راه اندازی کرده که طی آن با ارسال هزاران ماهواره به فضا امکان اتصال به اینترنت پرسرعت بی سیم میسر می شود. دیگر راه حل ماسک برای درآمدزایی توریسم فضایی است که از اواخر سال آینده میلادی و با ارسال سه گردشگر شروع خواهد شد. هزینه هر بلیط این سفر ۵۵ میلیون دلار عنوان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir DuDu
    Amir DuDu | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

    در آینده نه چندان دور....نسل های بعد در مریخ زندگی میکنن و زمین میشه سیاره‌ای نابود شده برای فقرا

  • سعید
    سعید | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

    دمش گرم خیلی این مرد خوبه امیدوارم برنامه هاش موفق باشن

مطالب پیشنهادی