ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جیلبریک آیفون
تکنولوژی

جیلبریک آیفون به کمک گوشی اندروید؛ دردسر جدید اپل

زمانی که از جیلبریک آیفون صحبت می‌کنیم، بسیاری از افراد مراحل پیچیده و سخت را به یاد می‌آوردند. برای جیلبریک کردن دستگاه خود، همواره به لپ تاپ ویندوزی یا مک نیاز بود. اخیرا اما یکی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

زمانی که از جیلبریک آیفون صحبت می‌کنیم، بسیاری از افراد مراحل پیچیده و سخت را به یاد می‌آوردند. برای جیلبریک کردن دستگاه خود، همواره به لپ تاپ ویندوزی یا مک نیاز بود. اخیرا اما یکی از معروف‌ترین ابزارهای جیلبریک، این اجازه را به کاربر می‌دهد که به کمک گوشی اندروید روت شده، بتوان آیفون را جیلبریک کرد.

روت و جیلبریک در عمل یکسان هستند. هر دوی این کارها، به کاربران اجازه می‌دهد تا دسترسی‌های بیشتری به سیستم‌عامل داشته باشند و دیگر درگیر محدودیت‌های اعمال شده از سوی شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نشوند. در دنیای اندروید، این کار کمی ساده‌تر صورت می‌گیرد، زیرا شرکت‌ها همکاری‌های لازم را با کاربران انجام می‌دهند. به همین دلیل روت کردن یک گوشی هوشمند نباید کار سختی باشد. به کمک همین روت کردن گوشی، Checkra1n که برنامه‌ای محبوب برای جیلبریک آیفون است، توانسته برنامه خود را برای اندروید نیز منتشر کند تا جیلبریک را ساده‌تر از همیشه کند.

جیلبریک آیفون

پس از این که روز گذشته Castle Box، خود اندروید را روی آیفون ۷ اجرا کرد، این بار نوبت جیلبریک آیفون به کمک گوشی‌های اندروید است تا اپل بیش از گذشته نگران جیلبریک شدن گوشی‌های خود باشد. راه‌حلی که Checkra1n پیش روی کاربران قرار داده، چندین نکته مهم را به همراه دارد. اولین نکته این است که خود گوشی اندرویدی باید روت شده باشد. دومین نکته این است که این راه‌حل از بوت رام آیفون استفاده می‌کند و به خود سیستم‌عامل کاری ندارد. در نتیجه با هر بار راه‌اندازی مجدد، باید آیفون دوباره جیلبریک شود.

البته این روش خوبی‌هایی هم دارد. برای مثال دیگر لازم نیست که نگران آپدیت کردن آیفون خود باشید، زیرا می‌توانید به سادگی به کمک برنامه Checkra1n، آن را جیلبریک کنید. همچنین دیگر نیاز نیست تا حتما به لپ تاپ مبتنی بر ویندوز یا یک مک بوک دسترسی داشته باشید، زیرا گوشی اندرویدی روت شده شما، به خوبی جیلبریک آیفون را انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

    این جیلبریکها بدرد نمیخوره untethered jailbreak نیست گوشی رو خاموش روشن کنی از بین میره خاموش هم نکنی بعد یه مدت گوشی یه جورایی غیرعادی میشه و هنگ میکنه و مجبور میشی restart کنی.

    • Amir DuDu
      Amir DuDu | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

      untethered دیگه نمیاد

  • iAmirHossein
    iAmirHossein | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

    جیلبریک بدون سیدیا خیلی فایده ای نخواهد داشت

مطالب پیشنهادی