ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت داروسازی ژاپنی به دنبال تولید داروی کرونا با پلاسمای خون بیماران بهبود یافته

«تاکِدا» (Takeda Pharmaceutical)، بزرگ ترین شرکت داروسازی ژاپن، از تلاش های خود برای تولید داروی کرونا خبر داد. این شرکت قرار است با استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته، داروی بیماری کووید 19 را بسازد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

«تاکِدا» (Takeda Pharmaceutical)، بزرگ ترین شرکت داروسازی ژاپن، از تلاش های خود برای تولید داروی کرونا خبر داد. این شرکت قرار است با استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته، داروی بیماری کووید 19 را بسازد.

شرکت داروسازی تاکدا برای تولید داروی کرونا در حال کار روی روش درمانی مبتنی بر پلاسمای خون است که از آن در گذشته برای درمان بیماری های واگیردار دستگاه تنفسی استفاده شده است.

شرکت مذکور در همکاری با مقامات آسیایی، اروپایی و آمریکایی، به دنبال تسریع روند تحقیق و خرید پلاسمای خون بیماران خوب شده است. به گفته این شرکت، بیماران بهبود یافته نوعی پادتن یا آنتی بادی (antibody) علیه ویروس کرونا تولید می کنند که می توان از آن برای کاهش شدت بیماری کووید 19 و احتمالاً درمانش استفاده کرد.

تلاش شرکت ژاپنی تاکدا برای ساخت داروی کرونا

تاکدا در کنار چند شرکت داروسازی دیگر در تلاش است تا داروی بیماری کووید 19 را که تا لحظه درج این مطلب بیش از 107 هزار نفر در سطح جهان را مبتلا کرده، بسازد.

شرکت داروسازی گیلیاد (Gilead Sciences) چند روز قبل اعلام کرد که مطالعات نهایی برای آزمایش داروی خود به نام «Remdesivir» را روی بیمارانی که از نوع شدید و متوسط بیماری رنج می برند، آغاز کرده است.

شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) نیز حدوداً یک هفته قبل اعلام کرد که ترکیبات ضد ویروس خاصی را توسعه داده که احتمالاً می توان از آنها برای ممانعت از فعالیت ویروس کرونا در بدن استفاده کرد.

شرکت تاکدا می خواهد اعضای کنگره آمریکا را در جریان برنامه های خود قرار داده و در همکاری با آژانس های رگولاتوری، سلامت و همچنین دیگر شرکای خود در ایالات متحده آمریکا، آسیا و اروپا، به تحقیقات خود سرعت بخشیده و داروی رویروس کرونا را تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی