ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شیوع کرونا کلاس‌های حضوری دانشگاه استنفورد را لغو کرد

شیوع ویروس کرونا سبب شده تا دانشگاه ها و مراکز آموزشی، توانایی های خود در زمینه برگزاری اینترنتی کلاس ها را به طور جدی محک بزنند. در همین رابطه دانشگاه استنفورد کلاس های دو هفته ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

شیوع ویروس کرونا سبب شده تا دانشگاه ها و مراکز آموزشی، توانایی های خود در زمینه برگزاری اینترنتی کلاس ها را به طور جدی محک بزنند. در همین رابطه دانشگاه استنفورد کلاس های دو هفته پایانی ترم زمستان را تا جای ممکن از راه دور برگزار می کند تا احتمال شیوع بیماری کووید 19 در محیط دانشگاه کاهش یابد.

بر اساس این تصمیم، هیچ کدام از کلاس های دانشگاه استنفورد از فردا (9 مارس) به شکل حضوری برگزار نخواهند شد. این دانشگاه راهنمایی های بیشتر و ابزارهای مناسب را در اختیار اساتید قرار خواهد داد تا کلاس ها بدون وقفه و خلل برگزار شوند.

در صورتی که اساتید به زمان بیشتری برای زمانبندی کلاس های باقی مانده نیاز داشته باشند، می توانند تمامی کلاس هایی که فردا برگزار می شود را لغو کنند. امتحانات پایان ترم در صورت امکان همچنان در تاریخ قبلی اما از راه دور برگزار خواهند شد.

کلاس های دانشگاه استنفورد به خاطر کرونا از را دور برگزار می شوند

در صورتی که امتحان از راه دور قابل برگزاری نباشد، دانشگاه استنفورد این اجازه را به اساتید داده تا امتحانات را به روش دلخواه برگزار کرده، یا بر اساس عملکرد دانشجو در طول ترم به او نمره بدهند. با اینکه دانشگاه در طول مدت برگزاری اینترنتی کلاس ها همچنان باز است، ولی مسئولین آن توصیه کرده‌اند تا کلاس ها تا جایی که امکان دارد از راه دور برگزار شوند.

مدتی قبل دو دانشجوی این دانشگاه به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا، خود را قرنظینه کردند. البته جواب آزمایش هر دوی آنها تا لحظه درج این مطلب منفی اعلام شده است.

به احتمال زیاد در آینده بقیه دانشگاه ها نیز برای به حداقل رساندن انتقال ویروس کرونا، کلاس های خود را همانند دانشگاه استنفورد به شکل مجازی برگزار خواهند کرد. اگر برگزاری اینترنتی کلاس ها موفقیت آمیز باشد، در آینده تعداد بیشتری از مؤسسات آموزشی فارغ از شیوع ویروس یا بیماری، به برگزاری کلاس ها از این طریق در ابعاد گسترده تمایل نشان خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی