ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کاهش ۷۶ درصدی اپلیکیشن های مخرب پلی استور گوگل در سال گذشته

در تحلیلی که RiskIQ روی ۱۲۰ اپ استور موبایلی انجام داده مشخص شد که با وجود افزایش ۱۸ درصدی اپلیکیشن ها در سراسر دنیا، مکانیزم های دفاعی علیه اپ های مخرب بهبودی قابل توجه پیدا کرده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

در تحلیلی که RiskIQ روی ۱۲۰ اپ استور موبایلی انجام داده مشخص شد که با وجود افزایش ۱۸ درصدی اپلیکیشن ها در سراسر دنیا، مکانیزم های دفاعی علیه اپ های مخرب بهبودی قابل توجه پیدا کرده است.

این اطلاعات از گزارش چشم انداز تهدید موبایل سال ۲۰۱۹ شرکت RiskIQ به دست آمده که در آن تعداد اپ های خطرناک یا فیلتر شده و همچنین تلاش های مختلف برای حفاظت در برابر آنها بررسی می شود.

براساس این گزارش پلی استور گوگل شاهد بیشترین کاهش اپ های مخرب در سال ۲۰۱۹ بوده و افت سال به سال ۷۶ درصدی را در میزان اپ های لیست سیاه خود تجربه کرده است؛ به بیان دیگر شمار اپ های مخرب در این مارکت اندرویدی از رقم ۱۰۸۷۷۰ در سال ۲۰۱۸ به ۲۵۶۴۷ اپ در سال ۲۰۱۹ کاهش یافت.

طبق اعلام کارشناسان RiskIQ این غول تکنولوژی آمریکایی چندین طرح مختلف را برای کاهش شمار اپ های مخرب در سال گذشته کلید زد اما همچنان امکان آنکه به طور کامل از ورود آنها به پلی استور جلوگیری شود وجود ندارد.

نکته مهم دیگر اینکه اپ های مخرب شناسایی شده در پلی استور غالبا به نحوی به چین ارتباط پیدا می کنند و چین همواره در کانون گزارش های RiskIQ قرار دارد؛ ۴۰ درصد از کل هزینه های صرف شده در اپ استورهای سراسر دنیا از چین می آید و به همین خاطر این کشور بزرگترین مارکت اپلیکیشن در دنیا را دارد. بیشترین تعداد اپ های مخرب سال پیش در سه اپ استور چینی عرضه شدند و ApkGK که اپ استور شماره یک چین محسوب می شود سال پیش دوبرابر پلی استور گوگل اپ مخرب در اختیار کاربرانش قرار داد.

اما بزرگترین گنجینه اپ های مخرب در سال گذشته نیز پورتال بازی های اندرویدی 9Game.com بود که با قرار دادن ۶۱۶۶۹ عنوان در فهرست سیاه خود صدرنشین این جدول شد. همچنین طبق گزارش RiskIQ احتمال دانلود اپ های مخرب در این فروشگاه بیشتر از هر مارکت دیگری گزارش شد. بعد از این فروشگاه مجازی، Feral apps، مارکت Vmall هواوی، شیائومی و در نهایت Zhushou متعلق به شرکت اینترنتی Qihoo 360 بیشترین میزان آلودگی را در اپلیکیشن های خود داشتند.

در این گزارش همچنین اشاره شده که اپ استور اپ حکم یک دژ نظامی را برای این شرکت دارد و در نتیجه به ندرت پیش می آید که اپ های مخرب از آن سر در بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی