ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راکت فالکن ۹
علمی

ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط اسپیس‌اکس؛ فرود راکت برای پنجاهمین بار

اسپیس ایکس روز جمعه محموله‌ای دو تنی را بوسیله راکت فالکون 9 به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد و توانست برای پنجاهمین بار در طول پنج سال گذشته، بوستر راکت فالکون را با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اسپیس ایکس روز جمعه محموله‌ای دو تنی را بوسیله راکت فالکون 9 به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد و توانست برای پنجاهمین بار در طول پنج سال گذشته، بوستر راکت فالکون را با موفقیت فرود آورد.

شرکت اسپیس ایکس کپسول دراگون (Dragon) را از دماغه کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد و بیستمین مأموریت برای ارسال محموله به این ایستگاه را با موفقیت به انجام رسانید. این فضاپیما بیش از دو تن تجهیزات آزمایشگاهی و وسایل دیگر را حمل می کند و پیش بینی می شود فردا (دوشنبه) به ایستگاه برسد.

اسپیس ایکس محموله دو تنی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد

راکت فالکون 9 پس از شمارش معکوس و با فریاد شادی مهندسین اسپیس ایکس در مقر اصلی این شرکت در ایالت کالیفرنیا، از زمین برخاست. راکت پس از جدا شدن از کپسول دراگون در محل تعیین شده فرود آمد و پنجاهمین فرود موفق در تاریخ این شرکت را رقم زد.

این بوستر که اولین بار دسامبر سال گذشته میلادی پرتاب شده بود، در مأموریت های آتی اسپیس ایکس به کار گرفته خواهد شد. کپسول دراگون نیز پیش از این مأموریت، یک بار در سال 2017 و یک بار در سال 2018 به فضا پرتاب شده بود.

این آخرین مأموریت نسخه اولیه فضاپیمای دراگون بود که اولین بار در سال 2012 به خدمت گرفته شد. به گفته اسپیس ایکس، مدل جدید این کپسول توانایی حمل بار و انسان را دارد و فضانوردان ناسا را اواخر سال جاری میلادی به فضا خواهد برد.

اسپیس ایکس تأکید زیادی روی ساخت راکت های چند بار مصرف دارد و هدفش از ساخت چنین راکت هایی، کاهش هزینه سفرهای فضایی است و قصد دارد در نهایت این سفرها را همانند سفرهای هوایی، برای عموم مردم در دسترس کند.

در محموله دو تنی کپسول دراگون، ماده آزمایشی کفش آدیداس هم قرار دارد. آدیداس قصد دارد با ارسال این ماده به فضا، خصوصیات حرکتی ذرات آن را در محیط بدون گرانش آزمایش کند. علاوه بر این تجهیزاتی برای چاپ سه بعدی بهتر در فضا و توسعه دارو به ایستگاه ارسال شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی