ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش بینی افت فروش گوشی‌های هواوی در سال ۲۰۲۰ به دلیل تحریم آمریکا

تحریم های آمریکا در آغاز تأثیری بر فروش هواوی نگذاشتند، ولی ظاهراً اوضاع در سال 2020 فرق کرده و طبق گزارش جدید، تحریم ها منجر به کاهش فروش گوشی های این شرکت خواهند شد. بر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

تحریم های آمریکا در آغاز تأثیری بر فروش هواوی نگذاشتند، ولی ظاهراً اوضاع در سال 2020 فرق کرده و طبق گزارش جدید، تحریم ها منجر به کاهش فروش گوشی های این شرکت خواهند شد.

بر اساس گزارش سایت The Information، فروش گوشی های هواوی در سال جاری میلادی 20 درصد کاهش خواهد یافت. این افت فروش قابل توجه به دلیل تحریم های آمریکاست که غول فناوری چین را از همکاری با گوگل و دیگر شرکت های آمریکایی منع می کند. این شرکت سال 2019 را با موفقیت پشت سر گذاشت و توانست بیش از 240 میلیون گوشی بفروشد؛ حالا اما پیش بینی می شود بین 190 تا 200 میلیون گوشی به فروش برساند.

گوگل

تحریم های آمریکا با تأخیر عمل می کنند که به تاریخ تحریم شدن هواوی مربوط می شود. این شرکت مجاز است تا پرچمدار P30 پرو و دیگر گوشی های صادر شده قبل از تحریم های آمریکا را با خدمات گوگل به فروش برساند. ولی جایگزین این گوشی یعنی P40 پرو که شامل تحریم ها می شود، در تاریخ 26 مارس (7 فروردین 99) معرفی خواهد شد.

پیش بینی می شود هواوی برای فروش این گوشی در بازارهای اروپایی و دیگر کشورهایی که بسیاری از کاربران آنها از اپلیکیشن های گوگل استفاده می کنند، کار سختی در پیش داشته باشد و توسعه اپ های جایگزین همانند AppGallery نیز بر فروش این گوشی بی تأثیر خواهند بود.

اگر این پیش بینی درست از آب در بیاید و هواوی با کاهش فروش مواجه شود، ایالات متحده به یکی از اهداف خود یعنی جلوگیری از رشد هواوی دست خواهد یافت. طبق ادعای مقامات آمریکایی، دولت چین بوسیله محصولات هواوی از کشورها جاسوسی می کند، که البته تاکنون شواهد مستحکمی برای اثبات این ادعا کشف نشده است.

محصولات هواوی همچنان فروش بالایی در چین و چند کشور دیگر دارند، حال طبق پیش بینی جدید، این شرکت کار سختی برای رقابت با غول هایی مثل اپل و سامسونگ در پیش خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • aref
    aref | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

    همین هوآوی بی ناموصص بیشتر از یکسال هست هیچ خدمات نرم افزاری به کاربران ایرانی نداده حتی گارنتی هاشم طخمی هست هر بلایی ترامپ سرش بیاره حقش هست

  • pishro
    pishro | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

    یک سال فروشش میاد پایین ولی از سال دوم دوباره اوج میگیره،، هواوی خودش یه پا غوله

مطالب پیشنهادی