ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین DSLR لایکا S3 با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K رونمایی شد

روز گذشته دوربین فول فریم DSLR لایکا S3 با قابلیت فیلم برداری 4K و ثبت عکس های ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد. این محصول که تقریبا دو دهه بعد از مدل S2 معرفی شده مجموعه ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰

روز گذشته دوربین فول فریم DSLR لایکا S3 با قابلیت فیلم برداری 4K و ثبت عکس های ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد. این محصول که تقریبا دو دهه بعد از مدل S2 معرفی شده مجموعه ای از بهبودها و به روز رسانی ها را به سری دوربین های قطع متوسط DSLR لایکا آورده و همزمان ظاهر کلاسیک محصولات این شرکت را نیز حفظ کرده است.

دوربین لایکا S3 از سنسور ۳۷.۵ مگاپیکسل در نسخه قبلی به ۶۴ مگاپیکسلی ارتقاء پیدا کرده که این افزایشی ۷۱ درصدی را نشان میدهد. این سنسور بزرگ امکان ضبط جزئیات بیشتر در صحنه های دارای کنتراست بالا را برای کاربر میسر می کند و از آنجا که ظرف ده سال گذشته حذف نویز بهبودی قابل توجه را در سنسور دوربین ها تجربه کرده است محدوده ISO این محصول نیز به ۵۰ هزار افزایش یافته.

اما عکس های ۶۴ مگاپیکسلی حجم بالایی دارند و به همین خاطر نرخ عکاسی سریع با لایکا S3 از ۳ فریم بر ثانیه فراتر نمی رود. همانطور که اشاره شد این دوربین قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را دارد و چنانچه رزولوشن تصاویر به فول اچ دی کاهش داده شود میتواند نرخ فریم سریع تری را هم از آن دریافت کرد. پشتیبانی از تجهیزات اکسترنال برای ضبط محتوا و همچنین انواع میکروفن نیز برای این محصول فراهم شده است.

پشتیبانی از وای فای که حالا قابلیتی استاندارد در دوربین ها محسوب می شود از دیگر به بروزرسانی های در نظر گرفته شده برای S3 نسبت به نسل قبلی اش است که سازگاری لازم را با iOS، iPadOS و اندروید دارد. لایکا S3 همچنین با کمک اپ شاتل یا پلاگین های دیگر قابلیت اتصال به کامپیوتر و اپ هایی نظیر Adobe Lightroom Classic را دارد.

لایکا S3 ضمن حفظ ظاهر دوربین های کلاسیک DSLR بهترین عملکرد را در عکاسی و فیلمبرداری از خود به نمایش میگذارد و بدنه آن برای استفاده در شرایط جوی مختلف کاملا مهر و موم شده است. اما برای علاقمندان به دوربین های DSLR هم امکاناتی نظیر منظره یاب اپتیکال در نظر گرفته شده و با هر بار شارژ میتوان تا هزار عکس را با این دوربین گرفت.

لایکا S3 قرار است با قیمت ۱۹ هزار دلار وارد بازار شود؛ رقمی که از یک برند لوکس مانند لایکا کاملا انتظار می رود. اما نباید از یاد برد که S3 رقبای سرسختی چون فوجی فیلم GFX 100 صد و دو مگاپیکسلی ده هزار دلاری و  Hasselblad X1D پنجاه مگاپیکسلی ۶ هزار دلاری را پیش روی خود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی