ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۶ غول تکنولوژی آمریکا: حقوق کارمندان ساعتی خانه نشین به خاطر کرونا همچنان پرداخت می شود

آمازون، اپل، گوگل،‌ فیسبوک، مایکروسافت و توییتر همگی وعده داده اند که حتی با وجود خانه نشین شدن کارمندان ساعتی شان به خاطر شیوع کرونا ویروس، حقوق آنها را تمام و کمال و با همان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰

آمازون، اپل، گوگل،‌ فیسبوک، مایکروسافت و توییتر همگی وعده داده اند که حتی با وجود خانه نشین شدن کارمندان ساعتی شان به خاطر شیوع کرونا ویروس، حقوق آنها را تمام و کمال و با همان نرخ سابق پرداخت کنند.

این شش شرکت بزرگ عرصه تکنولوژی و بسیاری دیگر از کارمندانشان درخواست کرده اند که برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر کرونا ویروس تا پایان ماه در خانه بمانند و کارهایشان را از خانه دنبال کنند؛ اما روشن است که چنین تصمیمی میتواند معیشت کارمندان ساعتی از جمله آشپزها، راننده های سرویس و مشاغلی که قابلیت انجام از راه دور را ندارند به شدت تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر به نظر می رسد که در بازه فعلی این افراد حتی با وجود آنکه قرارداد کار دائمی و تمام وقت با این شرکت ها ندارند می توانند حقوقشان را دریافت کنند.

در ادامه نگاهی می اندازیم به تصمیمات این شرکت ها در این رابطه:

  • مایکروسافت بعد از ظهر روز پنج شنبه گذشته با انتشار پستی وبلاگی اعلام کرد: ما متوجه سختی ناشی نبودن کار برای کارمندان ساعتی هستیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم که در طول دوره کاهش تقاضا برای خدمات همچنان حقوق کلیه کارمندان ساعتی ارائه دهنده خدمات را طبق روال و با نرخ قبلی پرداخت کنیم.
  • فیسبوک در بیانیه ای که برای وبسایت تک کراچ فرستاده اعلام کرد: ما همکاری نزدیکی را با تامین کنندگان خود آغاز کرده ایم تا مطمئن شویم که اولویت با سلامت و ایمنی کارمندان است. فیسبوک در نظر دارد حقوق کارمندان موقت را در طول روزهای کار در منزل، در زمان های بسته بودن شرکت، یا بیماری آنها پرداخت کند.
  • آمازون هم در بیانیه ای که برای وبسایت Axios ارسال کرد چنین آورده است: ما همچنان حقوق کلیه کارمندان ساعتی که در واحد پشتیبانی و خدمات دفاتر سیاتل و Bellevue فعالیت می کردند (از خدمات غذایی گرفته تا نگهبان ها و سرایدارها) در دورانی که از کارمندانمان درخواست کرده ایم در منزل کار کنند پرداخت می کنیم. علاوه بر این ما یک ماه اجاره کسب و کارهای کوچکی که که درون ساختمان های آمازون فعالیت دارند را به آنها می بخشیم تا در این دوران از آنها حمایت کنیم.
  • گوگل و توییتر هم در مصاحبه با همین وبسایت اعلام کرده اند که حقوق همیشگی را به کارمندان ساعتی خود که به خاطر کرونا ویروس بیکار شده اند پرداخت میکنند. اپل نیز تایید کرده همین کار را انجام می دهد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ اسفند ۱۳۹۸

    ایول پس حقوقمون رو سرموقع پرداخت میکنند? ?

مطالب پیشنهادی