ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کتابی که از رازهای سامسونگ پرده بر‌می‌دارد؛ «تنها هدف ما شکست اپل بود»

«ماشین های حمل سیب به صورت منظم به دفتر سامسونگ می آمدند و میوه ها در اتاق استراحت کارکنان قرار داده می شدند. همان زمانی که سامسونگ خود را برای نبرد با غول کوپرتینونشین آماده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

«ماشین های حمل سیب به صورت منظم به دفتر سامسونگ می آمدند و میوه ها در اتاق استراحت کارکنان قرار داده می شدند. همان زمانی که سامسونگ خود را برای نبرد با غول کوپرتینونشین آماده می کرد، کارکنان به خوردن سیب تشویق می شدند.»

این بخشی از کتاب در حال چاپ «قیام سامسونگ» است که به مرور نحوه چیره شدن شرکت کره ای بر اپل و نبرد آنها می پردازد. در این کتاب به نقل از یکی مدیران سامسونگ گفته شد: «ما فقط یک هدف داشتیم: شکست اپل. این را جدی می گویم.»

قیام سامسونگ به قلم گزارشگری به نام Geoffrey Cain نوشته شده که در حوزه فناوری آسیا تخصص دارد. اثر وی بر پایه مصاحبه با صدها نفری نوشته شده که به پیشرفت کمپانی کره ای و چالش های آن در این مسیر ارتباط داشته اند. همانطور که از کاور کتاب پیداست اپل در این داستان سهم بسیار بزرگی دارد.

کتاب قیام سامسونگ

قیام سامسونگ قرار است هفته آینده منتشر شود و در آن به نقش سلبریتی ها در جذب خریداران نیز اشاره شده است. یکی از آنها مجری مشهور «الن دی جنرس» است که در سال ۲۰۱۴ و حین اجرای مراسم اسکار با ثبت سلفی توسط گوشی گلکسی نوت به محبوبیت سامسونگ نه فقط در آمریکا بلکه کل دنیا کمک کرد.

در این کتاب اما نویسنده فاش می کند که الن در واقع کاربر آیفون بوده و برای ثبت این عکس کارکنان سامسونگ ناچار شده اند نحوه کار با گلکسی را به وی آموزش دهند. هدف آنها از این کار تغییر این نگرش بوده که افراد ثروتمند و مشهور همگی از آیفون استفاده می کنند.

دیگر نکته جالبی که در این کتب افشا شده نحوه انتخاب نام گلکسی برای گوشی های کمپانی کره ای است. آنطور که Cain می گوید این نام از بطری شراب ۹۵ دلاری کالیفرنیایی الهام گرفته شده که به مذاق یکی از مسئولان شرکت خوش آمده بود. دیگر مدیران سامسونگ هم با دلنشین بودن کلمه گلکسی موافق بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ali_wanton__
    ali_wanton__ | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    سامسونگ تولیدکننده‌ی گوشی هوشمنده درحالی که اپل تولیدکننده‌ی دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری قوی با قابلیت تماس گرفتن هست. اینا رو نباید با هم مقایسه کرد

  • Amir Bayat
    Amir Bayat | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    خلاصه مطلب اینه که برنده ها روبردن تمرکز میکنن و بازنده ها رو برنده ها!
    قطعا برنده این میدان اپل و ای او اس هست همینه که سامسونگ رو اپل تمرکز کرده

  • porsesh
    porsesh | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    هر کار جنجال مردم رو در کامنت ها برای سامی بهتر یا اپل یا هووا... یا پردازنده amd یا اینتل یا برادرم می افتم. کوچک بودیم خیلی از اوقات سوال مقایسه ای می پرسید: می‌گفت به نظر زور شیر بیشتر یا کفتار. یا اون موقع لندروور بود. می‌گفت زور لاندی بیشتر یا پیکان. خلاصه هر جا می‌رفت کلکل زور این و اون بود.

    هر شرکتی محصولی داره. نیاز و بودجه و شرایط شما و من خوب و یا بد بودن چیزی رو تعیین می‌کنه. من کارم با یه نوکیا ۳.۲ - ۶۴ گیگ راه می‌افته. وگرنه می‌تونستم موبایل بالاتری بگیرم. مثلاً دوست داشتم شائومی نوت پرو بردارم . یا نوت ۱۰ سامسونگ. یا اپل. ولی دیدم می‌تونم اون پول رو تو عرضه اولیه بورس سرمایه‌گذاری کنم. یا چیز دیگه بگیرم که نیازم هست. نیاز من به گیم و پردازش سنگین نبود. پس همین نوکیا ۳.۲ برای من خوبه. اگه یه وقتی کاربری استفاده من از گوشی تغییر کرد این بدردم نمیخوره باید تعویضش کنم

  • hector_k2
    hector_k2 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    یکی از ایده های شرکت هایی که گوشی اندرویدی تولید میکنن اینه : ما یه گوشی اندرویدی ساختیم که همون کاری که ایفون میکنه رو واستون انجام میده با نصف قیمت !!! حالا شیاومی میگه یه گوشی ساختیم همون کاری که گوشی های اندرویدی و ایفون میکنه رو گوشی ما واستون انجام میده و حتی بهترش اونم با نصف قیمت یه گوشی اندرویدی !!! امیدوارم یه روز یه شرکت دیگه بیاد بگه همون کاری که شیاومی میکنه رو من واستون انجام میدم با نصف قیمت شیاومی !! ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی