ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استراتژی درست دیجیتال مارکتینگ برای دوره قرنطینه کرونا

این روزها که ویروس کرونا مردم را مجبور به خانه‌نشینی کرده، کسب و کارهای بسیاری آسیب دیده و یا خواهند دید. در چنین شرایطی برای عبور از روزهای بحران آیا می‌توان با کمترین خسارت از ...

صدرا محقق
نوشته شده توسط صدرا محقق | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

این روزها که ویروس کرونا مردم را مجبور به خانه‌نشینی کرده، کسب و کارهای بسیاری آسیب دیده و یا خواهند دید. در چنین شرایطی برای عبور از روزهای بحران آیا می‌توان با کمترین خسارت از این دوره گذر کرد؟ واقعیت این است که اگر از منظر اصول و قواعد دنیای دیجیتال مارکتینگ به رویارویی با قضیه بروید به این سوال می‌توان پاسخ مثبت داد. شرطش این است که هوشمندی به خرج داده و روی استراتژی و هویت آنلاین خود بیشتر تمرکز کنید.

همه می‌دانیم این روزها مردم به دلایل حفاظتی و بهداشتی مایل به بیرون آمدن از خانه و حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، کلینیک‌های درمانی، سالن‌های زیبایی و... نیستند و به همین خاطر این کسب و کارها در معرض ضرر و زیان هستند. با این حال شرایط جدید به صاحبان این مشاغل درس‌های جدیدی می‌دهد. به خصوص اگر آنها توانایی و هوش لازم برای تطبیق سریع خود با وضعیت جدید را داشته باشند.

به این آمارها که چند روز پیش وزارت ارتباطات اعلام کرد و از افزایش چشمگیر حجم مصرف اینترنت کاربران در تعطیلات کرونایی خبر داد دقت کنید. معاون وزیر ارتباطات در همین باره چند روز قبل گفته بود: «بررسی صورت گرفته از وضعیت اینترنت در یک هفته گذشته حاکی از افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مصرف کاربران در شبکه اپراتورهای موبایل و ثابت است. به نحوی که میانگین مصرف روزانه اینترنت موبایل از ۱۶ هزارترابایت در زمان قبل از شروع تعطیلات قرنطینه‌ای کرونا به ۲۵ هزار ترابایت رسیده و میزان مصرف اینترنت ثابت نیز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است». وی افزود: «افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران به دلیل دورکاری و نیز استفاده از اینترنت برای سرگرمی، چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی و تماشای فیلم در زمان خانه نشینی است».

افزایش چشمگیر مدت زمان حضور کاربران در فضای اینترنت بهترین فرصت شما برای تمرکز هر چه بیشتر در فضای آنلاین است. اگر نوع کالا و خدماتی که ارائه می‌کنید این قابلیت را دارد که به صورت آنلاین به دست مشتریان خود برسانید این لحظات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌برای شما حکم طلا را دارند. سریع دست به کار شوید و بیزینس‌پلن و برنامه خود برای این بخش را آماده و اجرا کنید. نیازهای مشتریان شما از بین نرفته است، آنها همچنان مشتاق و محتاج خدمات و کالاهای مختلف هستند، اما این شما هستید که باید خودتان را براساس اصول شرایط جدید و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی با خواسته‌های آنها مطابقت بدهید.

اگر نوع کسب و کار شما به گونه‌ایست که نمی‌توانید خدمات یا محصول خاصی را به صورت آنلاین به دست مشتریان‌تان برسانید و کارتان در آستانه تعطیلی است، فراموش نکنید این روزها حتی برای شما هم زمان استراحت و بیکاری و‌ فکر کردن به روزهای بحران و بی‌پولی نیست! مشتریان شما باید بدانند فراموش‌شان نکرده‌اید. آنها این روزها بیشتر از همیشه آنلاین هستند و در سوشال مدیا مشغول گشت و گذارند، اجازه ندهید فراموش شوید و این مصرع شعر معروف درباره‌تان صدق کند؛ از دل برود هر آنچه از دیده برفت!

تصویر و هویت برند خود را در اینستاگرام و توییتر این روزها بیشتر از قبل جدی بگیرید. حالا که وقت‌تان آزادتر است بخشی از زمان‌بندی و‌ استراتژی خود را متمرکز کنید روی ساختن و تثبیت تصویر همیشگی و حتی قدرتمندتر از کسب و کارتان. مشتریان فعلا امکان دسترسی فیزیکی و مستقیم به شما را ندارند اما شما سعی کنید خودتان را بیشتر به آنها بشناسانید، درباره کارتان به آنها آموزش بدهید، کمک‌شان کنید در این روزهای کسل‌کننده قرنطینه با آموزش‌های شما خودشان از پس خودشان بربیایند. برای آنها محتوای خلاقانه، سرگرم‌کننده و مفید تهیه کنید. اگر این کار را نکنید رقبای شما به خوبی آن را انجام خواهند داد و فردای روزی که قرنطینه و شرایط بحرانی تمام شد خواهید دید مشتریان‌تان را از دست داده‌اید.

جدایی و بی‌ارتباطی این روزها نباید باعث شود مشتریان شما سراغ دیگران بروند. تنها راه ارتباطی‌تان با آنها و مشتریان بالقوه جدید که می‌توانند در آینده سراغ شما بیایند نیز همین پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی است. پس فرصت روزهای قرنطینه را از دست ندهید، خودتان را با ارائه تصویر درست‌تر و فعالانه‌تر در اکانت‌های سوشال مدیای خود، از الان برای روزهای پایان بحران کرونا قوی‌تر کنید. فراموش نکنید بحران کرونا بالاخره یک روز تمام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی