ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی P40 پرو
تکنولوژی

افشای جزئیات دوربین پنجگانه هواوی P40 پرو؛ زوم اپتیکال ۱۰ برابری و حسگر دمای رنگ

به رسم دیگر افشاگری‌ها، اطلاعات جدید دوربین ۵ گانه هواوی P40 پرو نیز لو رفته است. اگر این اطلاعات موثق باشند، می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی S20 اولترا باید خود را آماده رقابت اساسی با ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

به رسم دیگر افشاگری‌ها، اطلاعات جدید دوربین ۵ گانه هواوی P40 پرو نیز لو رفته است. اگر این اطلاعات موثق باشند، می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی S20 اولترا باید خود را آماده رقابت اساسی با رقیب چینی کند.

با این حال اجازه دهید پیش از این که به سراغ بررسی اطلاعات هواوی P40 پرو برویم، پرچمداران احتمالی غول چینی برای سال ۲۰۲۰ را مرور کنیم. هواوی قصد دارد گوشی P40 لایت با دوربین ۳ گانه، P40 با دوربین ۴ گانه و در نهایت P40 پرو با دوربین ۵ گانه را معرفی کند. همچنین احتمال می‌رود که قیمت‌گذاری این گوشی‌ها با محصولات سامسونگ (گلکسی S20) در یک ردیف قرار داشته باشد.

اکنون به سراغ بررسی جزئیات لو رفته از هواوی P40 پرو می‌رویم. گفته می‌شود این گوشی از دوربین اصلی ۵۲ مگاپیکسلی سونی IMX700 با ابعاد سنسور ۱ به ۱.۲۸ اینچی با چینش RYYB بهره می‌برد. سنسور بعدی که دوربین اصلی را همراهی می‌کند، ۴۰ مگاپیکسلی اولترا واید سونی IMX650 است که ۱ به ۱.۵ اینچی بوده و چینش RGGB دارد. سنسور سوم از نوع تله فوتو بوده و می‌تواند تا ۳ برابر بزرگ‌نمایی داشته باشد. آخرین سنسوری که قابلیت عکاسی دارد، از نوع پریسکوپی بوده و تا ۱۰ برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال خواهد داشت.

هواوی P40 پرو

در نهایت نیز یک سنسور ToF، چهار سنسور فوق را تکمیل می کند. البته اگر فکر می‌کنید این‌ها تمامی قابلیت‌های هواوی P40 پرو است، باید بگوییم که غول برخاسته از کشور اژدهای سرخ، یک سنسور تشخیص دمای رنگ به همراه فلاش LED نیز در کنار باقی تشکیلات این گوشی قرار داده است. در کل اما می‌توان انتظار داشت که سنسور پریسکوپی با بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری، تنها مختص به هواوی P40 پرو بوده و دو گوشی دیگر از این قابلیت برخوردار نخواهند بود.

جزئیات دیگری که از این گوشی لورفته به نمایشگر خمیده در هر ۴ طرف و دوربین سلفی دو‌گانه در داخل حفره نمایشگر اشاره می‌کند. مغز متفکر این گوشی نیز چیپست کرین خواهد بود و از تکنولوژی 5G نیز پشتیبانی می‌کند. البته هواوی P40 پرو با اندروید ۱۰ به بازار عرضه می‌شود، ولی به سان دیگر گوشی‌های اخیر این کمپانی، نباید انتظار پشتیبانی از سرویس‌های گوگل را داشت. رنگ‌بندی این گوشی نیز متشکل از رنگ‌های مشکی، طلایی، نقره‌ای، آبی و سفید خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • aaaa
    aaaa | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    زومش چقدره ؟ از s20 بیشتره؟

    • MATELF
      MATELF | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

      فکر میکنم هم اندازس

  • Babak Gharipur
    Babak Gharipur | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    دوربین هواوی به نظر من قوی ترین دوربین تو دنیای موبایل رو داره، البته فیلم برداری ضعیف تر از رقبا هستش، ولی عکس برداریش فوق العاده قوی هستش، احتمالا بازهم رتبه اول دگزومارک رو کسب میکنه

  • MATELF
    MATELF | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    امسال و سالهای آینده هم پرچمداران هواوی به لطف همکاری بسیار خوب با لایکا بهترین دوربین گوشی های هوشمند رو دارن

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    امیدوارم اون زوم 10 برابری واقعا اپتیکال باشه و هیبریدی نباشه

مطالب پیشنهادی