ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور اثر انگشت اپتیکال
تکنولوژی

«ردمی» برای اولین بار سنسور اثر انگشت اپتیکال را با پنل LCD سازگار کرد

با گذشت حدود دو سال از معرفی نخستین موبایل مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، این فناوری به خاطر عدم سازگاری با پنل های LCD به پرچمدارها و برخی میانرده ها محدود شده، حالا اما ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۳

با گذشت حدود دو سال از معرفی نخستین موبایل مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، این فناوری به خاطر عدم سازگاری با پنل های LCD به پرچمدارها و برخی میانرده ها محدود شده، حالا اما «ردمی» با غلبه بر این مشکل راه را برای استفاده از آن در گوشی های اقتصادی نیز هموار کرده است.

Lu Weibing، مدیر برند ردمی از موفقیت متخصصان این شرکت در پیاده سازی سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر پنل های LCD خبر داد. طی دو سال گذشته کمپانی های بسیاری به دنبال دستیابی به این فناوری بودند اما هیچکدام به موفقیت دست پیدا نکردند.

بزرگترین چالش پنل های LCD ماژول نور پس زمینه ای است که با سنسور اپتیکال تداخل پیدا می کند. متخصصان بخش تحقیق و توسعه ردمی برای غلبه بر این مشکل از مواد پلاستیکی با نرخ عبور بالا استفاده کرده اند که اجازه عبور حجم زیادی از نور و مشاهده اثر انگشت را به اسکنر می دهد.

سنسور اثر انگشت اپتیکال

پیش از این کمپانی تولید نمایشگر BOE هم به راه حل های مشابهی اشاره کرده بود اما مشخص نیست این شرکت در توسعه راهکار جدید به ردمی کمک کرده است یا خیر.

ردمی که از زیرشاخه های شیائومی محسوب می شود، هنوز از عرضه موبایل دارای این نوع سخنی به میان نیاورده است. با این وجود به خاطر نزدیک بودن تاریخ معرفی میانرده ردمی نوت ۹ یا K30 پرو بعید است در این مدل ها شاهد آنها باشیم. جدای از گوشی های این شرکت بدون تردید کمپانی های بسیاری دیگری هم به استفاده از این ساز و کار در محصولات خود روی خواهند آورد که در نتیجه به رونق گرفتن دوباره بازار پنل های LCD منجر خواهد شد.

 

تماشا کنید: کالبدشکافی ردمی K20 پرو عملکرد دوربین سلفی را بهتر نشان می دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۶ فروردین ۱۳۹۹

    پيشرو

  • Milady
    Milady | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    احسنت به شیائومی

  • GHAEM
    GHAEM | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

    چه جالب

مطالب پیشنهادی