ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاپ فرانسیس
تکنولوژی

موعظه آنلاین پاپ برای اولین بار؛ واتیکان سنت چند صد ساله را به خاطر کرونا کنار گذاشت

به جرات می‌توان گفت ویروس کرونا تبدیل به بزرگترین بحران کنونی جهان شده است. این ویروس تا به امروز قربانیان زیادی در کشور ایتالیا گرفته است. به علت شیوع کرونا در ایتالیا، موعظه پاپ فرانسیس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۵

به جرات می‌توان گفت ویروس کرونا تبدیل به بزرگترین بحران کنونی جهان شده است. این ویروس تا به امروز قربانیان زیادی در کشور ایتالیا گرفته است. به علت شیوع کرونا در ایتالیا، موعظه پاپ فرانسیس روز یکشنبه به صورت زنده در این کشور پخش شد.

پاپ پس از قرن‌ها سنت شکنی کرده و موعظه روز یکشنبه خود را به جای سخنرانی حضوری به صورت ویدیویی اجرا کرد. این سخنرانی به صورت زنده از نمایشگری بزرگ در میدان سن پیتر پخش شد. پیش از شروع پخش زنده این موعظه، پاپ فرانسیس چندین ثانیه از پنجره پلازو واتیکان برای افراد کمی که در میدان جمع شده‌ بودند، دست تکان داد.

پاپ در میان صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که احساس می‌کند زندانی شده است. پاپ در موعظه‌های خود همانند درخواست مقامات، به عدم تجمع افراد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

پاپ در موعظه روز یکشنبه خود گفت:

«من با دعا به افرادی که از اپیدمی ویروس کرونا رنج می‌برند، نزدیک هستم. من در ترغیب افراد با ایمان به زندگی در این لحظه سخت با قدرت ایمان، امید و محبت خیرخواهانه به برادران اسقف خود می‌پیوندم.»

تا به امروز نزدیک به 6 هزار نفر در ایتالیا به این ویروس مبتلا شده‌اند و 233 نفر جان خود را از دست داده‌اند، از این رو ایتالیا تبدیل به مرکز این بیماری در میان کشورهای اروپایی شده است. این بحران باعث شد مقامات این کشور روز یکشنبه دستور قرنطینه کامل 16 میلیون نفر در شهرهای مختلف شامل میلان و ونیز را صادر کنند.

پاپ فرانسیس در روزهای گذشته با بیماری سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کرد و بسیاری به ابتلای وی به ویروس کرونا اشاره کرده بودند که البته جواب تست او منفی بود. سن بالا و همچنین سابقه ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی باعث شده پاپ در برابر این بیماری آسیب پذیر باشد و در همین راستا ارتباط وی با افراد دیگر محدود شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی