ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ
تکنولوژی

پایش سطح اکسیژن خون و ECG پیشرفته‌تر؛ قابلیت‌های احتمالی اپل واچ بعدی

به نظر می‌رسد اپل بار دیگر قصد دارد تکنولوژی‌های پایش سلامتی موجود در اپل واچ را ارتقا دهد. گفته می‌شود این کمپانی کوپرتینویی در نسل ششم ساعت هوشمند خود از تکنولوژی تشخیص میزان غلظت اکسیژن ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

به نظر می‌رسد اپل بار دیگر قصد دارد تکنولوژی‌های پایش سلامتی موجود در اپل واچ را ارتقا دهد. گفته می‌شود این کمپانی کوپرتینویی در نسل ششم ساعت هوشمند خود از تکنولوژی تشخیص میزان غلظت اکسیژن خون و ECG پیشرفته‌تر بهره ببرد.

بر اساس جزئیات جدیدی که در این رابطه فاش شده است، اپل قصد دارد در اپل واچ سری ۶ از تکنولوژی تشخیص میزان غلظت خون استفاده کند. البته لازم به ذکر است که این تکنولوژی از اولین اپل واچ که با نام سری صفر نیز شناخته می‌شود جزو قابلیت‌های این ساعت هوشمند بوده، ولی اپل به دلایلی از آن استفاده نکرده و آن را غیر فعال نگه داشته است.

به کمک این تکنولوژی، اپل واچ می‌تواند سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند و اگر از میزان معمول ۹۵ الی ۱۰۰ درصدی آن کمتر شد، به او اخطار دهد. این قابلیت بسیار کاربردی است، زیرا اگر سطح اکسیژن از حدی کمتر باشد می‌تواند منجر به نارسایی یا ایست قلبی شود. در این گزارش آمده اگر اپل این قابلیت را در اپل واچ سری ۶ قرار دهد، کاربران اعلانی مبنی بر پایین بودن اکسیژن خون دریافت می‌کنند.

اپل واچ

بهبود بعدی که اپل برای ساعت هوشمند خود در نظر گرفته، ECG (الکتروکاردیوگرام) پیشرفته‌تر است. اپل واچ سری ۴ و ۵ می‌توانند به کمک غربیلک کنار ساعت و سنسور اپتیکال سنجش ضربان قلب، از کاربر تست الکتروکاردیوگرام بگیرند. البته این روش محدودیت‌هایی نیز دار؛ برای مثال اگر ضربان قلب بسیار بالا باشد، ECG اپل واچ نتایج غیر قابل استنادی را به کاربر نشان می‌دهد. سیستم پیشرفته‌تر ECG این اجازه را به کاربر خواهد داد تا در محدوده گسترده‌تر ضربانی، تست ECG بگیرد.

با این وجود می‌توان اطمینان داشت که هدف تیم کوک از تعبیه تکنولوژی‌های دیگر در اپل واچ، جدی بوده و او قصد دارد این گجت کوچک را به یک ابزار همه‌کاره پایش سلامتی تبدیل کند. احتمالا تکنولوژی تشخیص میزان غلظت اکسیژن خون به همراه ECG پیشرفته‌تر همزمان با iOS 14 در اختیار کاربران قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی