ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت 529 میلیارد دلاری استرالیا از فیسبوک به خاطر نقض حریم شخصی

دولت استرالیا از فیسبوک به دلیل نقض قوانین حریم شخصی این کشور در پرونده کمبریج آنالیتیکا شکایت کرد و خواهان دریافت غرامت 529 میلیارد دلاری شد. از رسوایی کمبریج آنالیتیکا سال ها می گذرد ولی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

دولت استرالیا از فیسبوک به دلیل نقض قوانین حریم شخصی این کشور در پرونده کمبریج آنالیتیکا شکایت کرد و خواهان دریافت غرامت 529 میلیارد دلاری شد. از رسوایی کمبریج آنالیتیکا سال ها می گذرد ولی پیامدهای سنگین آن همچنان پابرجا هستند.

بر اساس شکایت دولت استرالیا که روز دوشنبه در دادگاه فدرال این کشور تنظیم شد، فیسبوک حریم خصوصی تقریباً 311 هزار و 127 شهروند استرالیا را بوسیله اپلیکیشن This is Your Digital Life بین مارس 2014 تا مه 2015 نقض کرده است. توسعه دهندگان این اپ اطلاعات کاربران را برای مقاصد سیاسی به شرکتی به نام کمبریج آنالیتیکا فروخته اند.

دولت استرالیا فیسبوک را به عدم انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از لو رفتن داده های شخصی کاربران استرالیایی و همچنین سوء استفاده از داده های کاربران متهم کرده است که با قانون حریم شخصی این کشور در تضاد هستند.

کمبریج آنالیتیکا

جریمه هر کدام از اتهامات یاد شده حداکثر 1.7 میلیون دلار است که با توجه به تعداد بسیار بالای قربانیان، فیسبوک باید مجموعاً 529 میلیارد دلار غرامت بپردازد که بیشتر از درآمد 513.7 میلیارد دلاری دولت این کشور در سال 20-2019 است.

البته دادگاه می تواند تمام پرونده ها را به منزله یک افشای داده کلی در نظر بگیرد، آنوقت احتمال کاهش جریمه به همان 1.7 میلیون دلار وجود دارد.

پیش از این چند کشور دیگر نیز به خاطر رسوایی کمبریج آنالیتیکا از فیسبوک شکایت کرده بودند. این شرکت تیر ماه امسال با پرداخت 5 میلیارد دلار به دولت آمریکا موافقت کرد. پیش از آن انگلستان نیز فیسبوک را به پرداخت جریمه 500 هزار پوندی محکوم کرده بود. به تازگی برزیل هم فیسبوک را جریمه کرد.

با گذشت حدود دو سال از رسوایی کمبریج آنالیتیکا، عواقب آن همچنان فیسبوک را رها نکرده و حال با جریمه بسیار سنگین و بی سابقه استرالیا، ظاهراً این پرونده وارد مرحله تازه ای شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aminaj
    aminaj | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    استرالیارو ببوسه بزار کنار به نفعشه

مطالب پیشنهادی