ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات‌ها
علمی

حفاظت از کادر درمان با ربات‌های 5G؛ چین نخستین بیمارستان هوشمند ویروس کرونا را افتتاح کرد

فرقی نمی‌کند یک فرد عادی و یا پزشک باشید، ویروس کرونا به شما رحم نخواهد کرد. در حال حاضر شمار بالایی از پزشکان به علت ارتباط با بیماران، قربانی این ویروس کشنده شده‌اند. این موضوع ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

فرقی نمی‌کند یک فرد عادی و یا پزشک باشید، ویروس کرونا به شما رحم نخواهد کرد. در حال حاضر شمار بالایی از پزشکان به علت ارتباط با بیماران، قربانی این ویروس کشنده شده‌اند. این موضوع راه‌اندازی بیمارستانی در ووهان را در پی داشته که پرسنل آن، ربات‌ها هستند.

این بیمارستان به ربات‌هایی با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G مجهز شده است. این ربات‌ها وظایف گوناگونی را برعهده دارند که شامل اندازه‌گیری دمای بیماران، تحویل غذا به آن‌ها و همچنین ضدعفونی کردن محیط را شامل می‌شود. پزشکان با استفاده از ربات‌ها می‌توانند از راه دور به علائم حیاتی بیماران دسترسی پیدا کنند و دیگر نیازی به ارتباط نزدیک با بیمار نیست که این موضوع خود خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

ربات‌ها

این پروژه در بیمارستان ووچانگ نتیجه همکاری میان مقامات هوبئی و آکادمی علوم چین است. دوازده ربات توسط شرکت فناوری هوش مصنوعی CloudMinds به این بیمارستان اهدا شده و 200 بیمار که علائم اولیه ویروس کرونا را نشان داده‌اند از تاریخ 7 مارس در این بیمارستان قرنطینه شده‌اند. این ربات‌ها علاوه بر کمک به پزشکان، برای جمع آوری ملحفه‌های قدیمی و دفع زباله‌های پزشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از زمان شیوع کرونا از اواسط دسامبر در مرکز استان هوبئی، ووهان تا به امروز بیش از 3000 پزشک در این منطقه به این ویروس مبتلا شده‌اند. این بیماری که منشا آن را بازار مواد غذایی ووهان اعلام کرده‌اند، تا به امروز بیش از 80 هزار نفر را در چین و بیش از 113 هزار نفر را در سراسر جهان درگیر کرده است. دولت چین در ابتدا قصد داشت این بیماری را پنهان نگه دارد که این موضوع انتقادهای شدیدی را در پی داشت، البته پس از مدتی چندین شهر برای کنترل شیوع کرونا در این کشور قرنطینه شدند. به تازگی نیز دولت ایتالیا این کشور را به صورت کامل قرنطینه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی