ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 14
تکنولوژی

افشای انبوهی از ویژگی‌های iOS 14 و watchOS 7؛ پشتیبانی ماوس و پایش خواب

اخیرا اطلاعاتی از iOS 14 و watchOS 7 به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد اپل بروزرسانی بزرگی برای محصولات خود در نظر گرفته است. در این بروزرسانی ویژگی‌های بسیاری نیر پشتیبانی از ماوس و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۵

اخیرا اطلاعاتی از iOS 14 و watchOS 7 به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد اپل بروزرسانی بزرگی برای محصولات خود در نظر گرفته است. در این بروزرسانی ویژگی‌های بسیاری نیر پشتیبانی از ماوس و همچنین پایش خواب وجود دارد.

ابتدا اجازه دهید به iOS 14 بپردازیم. در این نسخه از سیستم‌عامل جدید کمپانی کالیفرنیایی، می‌توان به پشتیبانی از ماوس اشاره کرد. البته این قابلیت در نسخه فعلی سیستم‌عامل iOS نیز پیدا می‌شود ولی پیاده‌سازی آن چنگی به دل نمی‌زند. در نسخه جدید اما اپل قصد دارد به صورت کامل از ماوس پشتیبانی کند. به نظر می‌رسد ماوس جدید مانند ماوس موجود در سیستم‌عامل مک باشد.

دیگر قابلیتی که در این نسخه به چشم می‌خورد، «Pencilkit» نام دارد. این قابلیت ظاهرا مانند OCR یا کاراکتر خوان اپتیکال کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد به کمک اپل پنسل، نوشته‌های نمایش داده شده را بخوانند. البته فعلا این قابلیت در برنامه‌های اختصاصی اپل تعبیه شده، ولی توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را در برنامه‌های خود نیز پیاده کنند. دیگر قابلیت iOS 14 که به آن اشاره شده «Magic Fill» نام دارد که به کاربر اجازه می‌دهد بافت و رنگ را به یک شکل اضافه کند.

iOS 14

مهمترین تغییرات اما مربوط به watchOS 7 است. اپل انبوهی از تغییرات ریز و درشت را برای ساعت هوشمند خود در نظر گرفته است. علاوه بر ECG پیشرفته‌تر و قابلیت پایش سطح اکسیژن خون، اپل قابلیتی تحت کنترل والدین نیز به اپل واچ اضافه کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد، استفاده فرزند خود از ساعت را نظارت کنند.

در همین راستا قابلیتی در نسخه بعدی سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل قرار گرفته که «School Time» نام دارد. همان طور که از نام آن نیز پیداست، والدین به کمک این ویژگی می‌توانند سطح دسترسی فرزند خود به برنامه‌های موجود در اپل واچ را در مدتی که فرزند در مدرسه به سر می‌برد، محدود کنند. مهمترین ویژگی اما قابلیت پایش خواب است. کاربران می‌توانند در برنامه Health موجود در آیفون، میزان ساعت خواب خود را وارد کنند تا به کمک اپل واچ به مرور زمان بتوانند کیفیت خواب را تنظیم کرده و خواب راحتی داشته باشند.

ویژگی‌های فوق همگی با نسخه بتا که اپل در انتهای تابستان معرفی می‌کند به دست توسعه‌دهندگان و پس از آن به دست کاربران خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی