ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تجهیز زیردریایی خودران آمریکا به سامانه CLAWS؛ حمله به اهداف بدون دخالت انسان

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در حال توسعه نوعی ربات زیردریایی است که توسط هوش مصنوعی کنترل شده و می تواند به صورت کاملاً خودران و بدون دخالت انسان اهداف را منهدم کند. به گزارش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در حال توسعه نوعی ربات زیردریایی است که توسط هوش مصنوعی کنترل شده و می تواند به صورت کاملاً خودران و بدون دخالت انسان اهداف را منهدم کند.

به گزارش سایت New Scientist، دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا (ONR) در حال توسعه سیستمی به نام «CLAWS» است که زیردریایی های خودران آمریکا بوسیله آن توانایی انجام مأموریت های پیچیده به کمک سنسورها و هوش مصنوعی را پیدا می کنند. به غیر این موارد، جزئیات دیگری از این سامانه فوق محرمانه منتشر نشده است.

سامانه CLAWS به زیردریایی خودران شرکت بوئینگ به نام Orca متصل خواهد شد. این زیردریایی در حال حاضر برای نیروی دریایی ایالات متحده در دست ساخت بوده و توانایی حمل 12 اژدر را دارد.

زیردریایی های خودران توسط نیروی دریایی ایالت متحده به کار گرفته می شوند و توانایی انجام وظایف مختلف بدون دخالت انسان را دارند. البته عملکرد آنها محدود است و برای انجام کارهای پیچیده باید از اپراتور استفاده شود. نسل جدید ربات های زیردریایی اما از هوش مصنوعی قوی تری برخوردار بوده و می توانند طیف گسترده ای از وظایف را بدون دخالت انسان انجام دهند.

نیروی دریایی آمریکا سفارش ساخت زیردریایی های بزرگ تر و با شعاع حرکتی بیشتر به نام Orca با ظرفیت حمل 12 اژدر را داده است که به کمک سامانه CLAWS قادر به از بین بردن اهداف بدون دخالت دست انسان خواهند بود.

گفته می شود نیروی دریایی آمریکا در سال جاری میلادی بودجه ای 26 میلیون دلاری برای توسعه سامانه CLAWS اختصاص داده و سال آینده نیز 23 میلیون دلار دیگر به پروژه تزریق خواهد کرد.

«استوارت راسل» (Stuart Russell)، یکی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، برکلی توسعه زیردریایی های خودران را خطرناک توصیف کرده است. به گفته وی مجهز کردن آنها به سلاح های کشنده، ریسک بروز خطا و درگیری تصادفی را بالا می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی