ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قرنطینه کامل ایتالیا
علمی

قرنطینه کامل ایتالیا در پی افزایش شمار قربانیان کرونا

ویروس کرونا تا به امروز قربانیان زیادی در سراسر جهان گرفته و در کشور ایتالیا شیوع بالایی داشته. افزایش شمار مبتلایان و قربانیان باعث شده دولت تصمیم به قرنطینه کامل ایتالیا بگیرد. مردم این کشور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۲

ویروس کرونا تا به امروز قربانیان زیادی در سراسر جهان گرفته و در کشور ایتالیا شیوع بالایی داشته. افزایش شمار مبتلایان و قربانیان باعث شده دولت تصمیم به قرنطینه کامل ایتالیا بگیرد. مردم این کشور تنها برای کار و در موارد اضطراری می‌توانند از خانه خارج شوند.

تا به امروز مردم ساکن در لمباردی تحت قرنطینه بودند، اما روز دوشنبه نخست وزیر این کشور، «جوزپه کونته» در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، خبر از قرنطینه کامل ایتالیا داد. ایتالیا دارای بیشترین مبتلایان به کرونا پس از چین در جهان است و حالا به نخستین کشوری تبدیل می شود که محدودیت های تردد را رد سراسر خاک خود به اجرا درآورده است.

قرنطینه کامل ایتالیا به 60 میلیون جمعیت این کشور اجازه تردد برای کار و همچنین تنها در موارد اضطراری را می‌دهد. تجمع در مکان‌های عمومی ممنوع اعلام شده و همچنین مسابقات ورزشی برگزار نمی‌شوند. قرنطینه ایتالیا از امروز آغاز شده و تا 3 آوریل (15 فروردین) ادامه خواهد داشت. هدف از این اقدام، جلوگیری از ابتلای افراد آسیب پذیر به ویروس کرونا عنوان شده است.

قرنطینه کامل ایتالیا

جوزپه کونته در رابطه با قرنطینه کامل ایتالیا اعلام کرده:

«بهترین تصمیم امروز این است که در خانه بمانید. آینده ما و آینده ایتالیا در دستان ماست. این دست‌ها باید بیش از گذشته مسئولیت پذیر باشند.»

کونته در صحبت‌های خود به تعطیلی تمام مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر کشور تا تاریخ 3 آوریل اشاره کرد، البته حمل و نقل عمومی همچنان فعال خواهد بود. لازم به ذکر است که قبلا دولت مدارس را تا تاریخ 15 مارس (25 اسفند) تعطیل کرده بود. تمام رستوران‌ها و کافه‌ها در کشور ایتالیا تنها تا ساعت 6 بعد از ظهر امکان فعالیت دارند.

افزایش شمار مبتلایان و قربانیان در ناحیه لمباردی باعث قرنطینه این منطقه شده بود، اما هم اکنون تعداد مبتلایان در سراسر ایتالیا در حال افزایش است. دیروز 1807 مورد تازه ابتلا به کرونا توسط دولت اعلام شد که شمار مبتلایان را به 9172 نفر افزایش می‌دهد..

در حالی که شیوع ویروس کرونا در کشور چین در حال کاهش است، در سایر کشورها بر شمار مبتلایان و قربانیان افزوده می‌شود. کرونا هم اکنون به بیش از 100 کشور سرایت کرده و شمار مبتلایان به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی