ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر آموزش و پرورش: اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است

وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی اینترنت رایگان برای دانش آموزان با هدف دسترسی آسان به آموزش‌ها خبر داد و اعلام کرد که نرم افزار آموزشی این وزارتخانه تا پایان هفته به بهره‌برداری خواهد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۷

وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی اینترنت رایگان برای دانش آموزان با هدف دسترسی آسان به آموزش‌ها خبر داد و اعلام کرد که نرم افزار آموزشی این وزارتخانه تا پایان هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

«محسن حاجی میرزایی» بااشاره به شرایط کنونی درخصوص وضعیت آموزشی کشور اظهار کرد که در شرایط فعلی خانواده بزرگ آموزش و پرورش تمام تلاش خود را در جهت به حداقل رساندن این آسیب‌ها انجام می‌دهد. او با ذکر این نکته که مدارس تعطیل نیست بلکه مدل آموزشی تغییر کرده است می‌گوید این تعطیلی بدان معنا نیست که کلا آموزش را فراموش کنیم.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های تلویزیونی دروس به ۲۸ نوبت در صدا و سیما به مساله استفاده از پتانسیل فضای مجازی و اینترنت برای آموزش نیز اشاره کرد و گفت:

«در راستای تسهیل امر آموزش و اجرای عدالت آموزشی، شبکه‌ای را هم بر بستر امن اینترنت ایجاد کرده‌ایم که درآن معلمان، دانش آموزان، مدیران و دیگر اعضای کادر آموزشی عضو هستند و دروس نیز همچون برنامه درسی مدرسه از ساعت ۸صبح ارایه می‌شود به طوری که ارزیابی‌ها، حضور و غیاب‌ها، پرسش و پاسخ انجام و آزمون نیزگرفته می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش از از خانواده‌ها خواسته که به آنها کمک کنند تا دانش آموزان از ۸صبح فعال باشند: «حدود یک ماه است که برنامه تحصیلی را از دست داده‌ایم و برای اینکه ناگزیر نباشیم پایان دوره تحصیلی را افزایش دهیم باید با ما همکاری شود.» به گفته حاجی میرزایی بیش از ۸۰ هزار مدرسه در این سامانه حضور دارند و اطلاعات خود را به آموزش و پرورش اعطا کرده‌اند: « این نرم افزار که تا پایان هفته کاربردی می‌شود به گونه‌ای است که معلمان می‌توانند محتواهای آموزشی خود را برای دانش آموزان ارایه دهند و محتواهایی هم از طریق آموزش و پرورش به آن‌ها داده می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده که دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان رایگان پیش بینی شده است و البته جزییات بیشتری درباره آن اظهار نکرده است.

اپلیکیشن شاد که بعد از سالیان سال قرار است توسط این وزارتخانه به بهره‌برداری برسد راه دور و درازی را طی کرده تا به اینجا برسد، راهی که می‌توانید گزارش مفصلی از آن را در این لینک بخوانید. نظر شما چیست؟ آیا اپلیکیشن وزارت آموزش و پرورش می‌تواند جایگزین مدارس برای دانش آموزان شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    کلی اپلیکیشن فعال در این زمینه ما داریم، که میتونستن بین اونا پخش کنن این جمعیت بالا رو (۱۳ میلیون دانش آموز)
    قطعا قرارگرفتن این حجم از کاربر علاوه بر فشار عجیب و غریب بر سرور ها و درنتیجه کُندی دسترسی، مسائلی مانند هک اطلاعات این همه کاربر رو بوجود میاره که قطعا جلوگیری ازش خیلی کار سخت و تقریبا غیر ممکنی میشه، مگر اینکه مثل همیشه، شیوه مدیریت یه حالت به جهنم طور داشته باشه...

مطالب پیشنهادی