ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

300 هزار ماسک ایران خودرو در راه بازار؛ تلاش صنعت خودرو برای غلبه بر شیوع کرونا

براساس آمار ها و شواهد موجود، کمبود ماسک در کلیه کشورهای جهان بسیار فراگیر شده است و طبیعتا در کشورمان نیز کمبود جدی ای در این خصوص وجود دارد. در همین رابطه حالا سایپا به ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۵

براساس آمار ها و شواهد موجود، کمبود ماسک در کلیه کشورهای جهان بسیار فراگیر شده است و طبیعتا در کشورمان نیز کمبود جدی ای در این خصوص وجود دارد. در همین رابطه حالا سایپا به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان وارد عمل شده است و قصد دارد تا به کمک کارخانجات همکار خود مسیر تامین ماسک پزشکی را هموار نماید.

ترس همگانی از ویروس کرونا باعث شده است، قیمت ماسک به شکل نجومی افزایش پیدا کند و بسیاری از داروخانه‌ها با کمبود روبرو شوند. هنوز چند ساعت از اعلام خبر ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا نگذشته بود، که گزارشاتی از تمام شدن ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها منتشر شد.

چند روز پس از اعلام خبر تولید ماسک توسط سایپا، حالا شرکت مهرکام پارس از زیر مجموعه های ایران خودرو نیز موظف شده است تا روزانه 10 هزار ماسک را تولید کند، بدین ترتیب ظرفیت این قطعه ساز ایران خودرو در شرایط بحرانی شیوع کرونا ویروس به ماهانه 300 هزار می رسد تا بلکه بخشی از نیازهای جامعه و کادر درمانی کشور از این طریق جبران شود.

تولید ماسک توسط آذین گستر سایپا - 19 اسفند 98

سید جواد سلیمانی؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا امروز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این گروه دستور داد شرکت سایپا آذین از شرکت های زیرمجموعه گروه سایپا که امکانات و تجهیزات خیاطی و دوخت را در اختیار دارد، تولید ماسک‌های بهداشتی جهت کمک به شبکه سلامت کشور برای مبارزه با کرونا را آغاز کند.

براساس این دستور، از امروز شرکت سایپا آذین که وظیفه تولید قطعات با زمینه نساجی برای محصولات گروه خودروسازی سایپا را به عهده دارد، بخش قابل توجهی از توان تولیدی خود را به تولید ماسک اختصاص داد.

بنابر اعلام مرکز ارتباطات سایپا، ماسک‌های تولیدی در این گروه خودروسازی با رعایت پروتکل‌ های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به استان‌ها و مناطقی که درگیری بیشتری با بیماری کرونا دارند، ارسال می‌شود.

برای اجرای این اقدام جهادی، فضای ایزوله و بهداشتی در کارگاه دوخت و مهارت شرکت سایپا آذین ایجاد شده و تولید روزانه چندین هزار ماسک در آن آغاز می شود.

همچنین مدیرعامل گروه سایپا در نامه‌ ای جداگانه به زنجیره تامین این گروه خودروسازی اعلام کرد سایپا آمادگی دارد تا با شرکت‌هایی که توانایی و امکان تولید ماسک و سایر اقلام مورد نیاز در مقابله با بیماری کرونا دارند، در قالب قراردادهای فی‌ ما بین همکاری نماید.

با این وجود هنوز تاثیر شیوع کرونا بر روند تولید خودرو در کشور به درستی مشخص نیست، اما می توان گفت که سایپا و ایران خودرو برخلاف بسیاری دیگر از خودروسازان جهان تاکنون توقفی در خطوط تولید خود اعمال نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    احتمالا موقع پیش فروش ماسک‌ها تو همون چند دقیقه اول سایت بسته میشه بعد میگن همش فروش رفت

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    ماسکی با کیفیتی ب اندازه پراید...

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    حالا آگهی می‌کنه پیش فروش پراید با آپشن ماسک راننده در دو آپشن ماسک یک بار مصرف و آپشن ماسک فیلتر دار به قیمت پراید ۶۵ میلیون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی