ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خدمات آنلاین کاربردی برای روزهای قرنطینه

ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس کرونا شده‌ است. اگرچه دولت ایران به صورت رسمی شهری را قرنطینه نکرده است اما بسیاری از شهروندان برای حفظ جان خود در خانه مانده‌اند. رویه ای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس کرونا شده‌ است. اگرچه دولت ایران به صورت رسمی شهری را قرنطینه نکرده است اما بسیاری از شهروندان برای حفظ جان خود در خانه مانده‌اند. رویه ای که به نظر درست می آید چون که روزبه‌روز به مبتلایان به کرونا در کشورمان اضافه می‌شود.

شاید با ماندن در خانه برای برطرف کردن نیازهای روزمره خود دچار مشکل شوید و یا در زمینه تحصیلی عقب بیفتید. در کنار این موارد، اوقات فراغت و سرگرمی نیز اهمیت بالایی دارد. چه سرویس‌ها و وب‌سایت‌هایی برای پرکردن این خلا وجود دارد؟

با گسترش اینترنت در ایران، سرویس‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی راه اندازی شده‌اند که می‌توانند اکثر نیازهای این روزهای شهروندان را رفع کنند. با توجه به این موضوع می‌توانید بدون نگرانی و برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در خانه بمانید و اکثر کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهید. در ادامه لیستی از سرویس‌ها و وب‌سایت‌هایی که می‌توانند سختی دوران قرنطینه را کم کنند، برای شما آماده شده است.

خرید آنلاین مایحتاج روزانه

شهروندان می‌توانند بسیاری از اقلام مصرفی را به صورت آنلاین سفارش دهند و نیازی به خروج از خانه ندارند. لیست سرویس‌ها و وب‌سایت‌هایی که امکان خرید مایحتاج روزانه را برای شما فراهم می‌کنند، به شرح زیر است:

خرید آنلاین اقلام سوپرمارکتی

یکی از نیازهای اصلی در روزهای قرنطینه، خرید آنلاین اقوام سوپرمارکتی است که چندین فروشگاه ایترنتی چنین ویژگی را برای کاربران درنظر گرفته‌اند:

  • Digikala.com

دیجی کالا شناخته‌ شده‌ترین وب‌سایت فروش آنلاین در ایران است. در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید انواع کالاهای موردنیاز خود، از گجت‌های روز دنیا تا مواد غذایی مانند برنج، روغن و حتی میوه را سفارش دهید. اگر در تهران ساکن باشید، اکثر مواد غذایی در همان روز سفارش به دست شما می‌رسند.

  • Snapp.Market

اسنپ مارکت پلتفرم ارائه محصولات سوپرمارکتی است که گروه اسنپ آن را با همکاری هایپر استار عرضه کرده است. گستره‌ی محصولات این فروشگاه اینترنتی به اندازه محصولات هایپر استار در نزدیکی محل زندگی شماست. از سوی دیگر در اسنپ فود که یک وب‌سایت سفارش آنلاین غذاست نیز می‌توان سوپرمارکت‌های هر محل را برای سفارش اقلام مختلف یافت.

  • Okala.com

مسلما با فروشگاه‌های کوروش در کشور آشنا هستید. اگر خواهان خرید محصولی از کوروش باشید، اما نخواهید از خانه بیرون بروید می‌توانید آن را به صورت آنلاین از اُکالا سفارش دهید. در این فروشگاه مواد غذایی، آرایشی بهداشتی، لوازم التحریر، اداری و پوشاک برای کاربران درنظر گرفته شده و در زمان مناسبی به دست آن‌ها می‌رسد.

  • Modiseh.com

در حالی که مدیسه بیشتر در زمینه پوشاک فعالیت دارد، اما امکان سفارش کالاهای سوپرمارکتی و همچنین لوازم الکترونیکی نیز برای خریداران فراهم شده است. در این فروشگاه اینترنتی به مواد غذایی مختلف مانند لبنیات و میوه دسترسی دارید.

  • Shahrvand.ir

فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند امکان سفارش آنلاین کالا را برای خریداران خود در تهران در نظر گرفته است. کاربران با ورود به وب‌سایت این فروشگاه و ثبت‌نام در آن، به انواع مواد غذایی دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند اقلام موردنیاز خود را سفارش دهند.

  • final.ir

فینال یکی دیگر از سوپرمارکت‌های آنلاین در ایران محسوب می‌شود که کاربران می‌توانند اقلام روزانه خود را از آن تهیه کنند. در این فروشگاه اینترنتی مواد غذایی، بهداشتی و موارد دیگر برای خرید موجود هستند.

خرید آنلاین نان

نان یکی از مهم‌ترین مایحتاج روزانه مردم محسوب می‌شود که بدون شک خرید آنلاین آن می‌توانید میزان تردد افراد در سطح شرح را کاهش دهد. می‌توانید از سرویس‌های زیر نان را به صورت آنلاین سفارش دهید:

  • chorahchi.ir

چورهچی یکی از سرویس‌های خرید نان به صورت آنلاین بوده که نان‌های مختلفی را برای کاربران در نظر گرفته است. در حال حاضر این سرویس برخی از مناطق تهران را پوشش می‌دهد.

  • i-noon.com

آی نون دیگر سرویس آنلاین سفارش نان محسوب می‌شود که در تهران فعالیت می‌کند. توسط آی نون می‌توانید نان‌های مختلف از سنگک گرفته تا لواش را سفارش دهید. لازم به ذکر است که هم اکنون این سرویس در اسنپ فود فعالیت دارد.

خرید آنلاین دارو

شاید در دوران قرنطینه به دارو نیاز داشته باشید. چندین سرویس و وب‌سایت امکان خرید آنلاین دارو را برای کاربران فراهم کرده‌اند که به شرح زیر هستند:

  • darukade.com

داروکده یکی از معتبرترین داروخانه‌های آنلاین در ایران محسوب می‌شود که انواع و اقسام دارو و شامپو را می‌توان در آن سفارش داد. در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا، ارسال سفارشات پستی با تاخیر انجام می‌شود.

  • شیدر

شیدر یکی دیگر از داروخانه‌های آنلاین بوده که امکان سفارش آنلاین انواع مکمل‌ها، محصولات بهداشتی و آرایشی و همچنین تجهیزات پزشکی را برای کاربران فراهم کرده است.

  • داروخانه آنلاین

در داروخانه آنلاین علاوه بر داروها، به انواع مکمل‌ها، شامپو، محصولات بهداشتی و آرایشی و همچنین تجهیزات پزشکی دسترسی دارید. لازم به ذکر است که داروخانه آنلاین زیرمجموعه داروخانه شبانه روزی دکتر زهرا شهبازی است.

  • ایزی دارو

سرویس آنلاین داروخانه شبانه روزی جالینوس یا ایزی دارو دیگر داروخانه اینترنتی محسوب می‌شود که می‌توانید انواع مکمل‌ها، ویتامین‌ها، داروهای گیاهی، تجهیزات پزشکی و محصولات آرایشی و بهداشتی را توسط آن سفارش دهید.

آموزش آنلاین

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها باعث شده دانش آموزان و دانشجویان از درس عقب بیوفتند، در همین راستا می‌توان برخی دروس خود را به صورت آنلاین یاد گرفت. علاوه بر این موضوع، آموزش سایر مطالب به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است. در ایران چندین سرویس و وب‌سایت برای این هدف توسعه پیدا کرده‌اند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • آپارات

آپارات به عنوان محبوب‌ترین سرویس پخش ویدیوی آنلاین در ایران، قابلیتی را برای کاربران درنظر گرفته که امکان آموزش ویدیویی به صورت زنده را فراهم کرده است. مدرسان و اساتید می‌توانند با استفاده از این ویژگی به دانش آموزان و دانشجویان به صورت زنده آموزش دهند.

  • فرانش

فرانش یکی دیگر از پلتفرم‌های آموزش آنلاین بوده  که دوره‌های آموزش مختلف مانند کسب کار، انیمیشن و سه بعدی، فیلم و صدا، وب، برنامه‌نویسی و شبکه و امنیت را برای کاربران خود درنظر گرفته است. این آموزش‌ها رایگان نبوده و باید آن‌ها را خریداری کنید.

  • مکتب خونه

مکتب خونه که از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است، بزرگترین رسانه دیجیتال آموزش مجازی در ایران محسوب می‌شود. در وب‌سایت مکتب خونه به آموزش‌های مختلفی دسترسی دارید که تعدادی از آن‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. دروس برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه صنعتی شریف و تهران در این وب‌سایت قابل مشاهده هستند و همچنین دوره‌های تخصصی برای کاربران درنظر گرفته شده است.

  • فرادرس

فرادرس منبعی برای انواع دروس به صورت ویدیویی است. در حالی که اکثر آموزش‌های این وب‌سایت به کاربران فروخته می‌شوند، برخی از آن‌ها به علت تعطیلی دانشگاه‌ها به صورت رایگان قابل مشاهده هستند.

  • داناپ

داناپ دیگر پلتفرم دوره‌های آموزش آنلاین ویدیویی در ایران است که دوره‌های مختلفی را می‌توان از آن خریداری کرد. علاوه بر امکان خرید، می‌توانید آموزش‌های خود را درون آن نیز به فروش برسانید و درآمد کسب کنید.

سمینار آنلاین

خواهان برگزاری و یا شرکت در سمینار هستید ولی به علت شیوع ویروس کرونا در کشور، نمی‌توانید چنین کاری را انجام دهید؟ چندین پلتفرم برای برگزاری وبینار یا سمینار آنلاین برای شما توسعه پیدا کرده که در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • ایسمینار

ایسمینار شناخته شده‌ترین پلتفرم در زمینه وبینار است. این پلتفرم خدمات مختلفی را برای برگزاری آنلاین سمینار درنظر گرفته که برای مثال می‌توان به زیرساخت و نرم افزار وبینار، ثبت‌نام آنلاین، مدیریت کاربران و فروش فیلم وبینارهای برگزار شده اشاره کرد.

  • اسکای روم

اسکای روم یک پلتفرم برگزاری وبینار و وب کنفرانس محسوب می‌شود که مدارس و دانشگاه‌ها نیز برای آموزش آنلاین می‌توانند از آن استفاده کنند. این پلتفرم امکانات متعددی را برای کاربران خود درنظر گرفته که ارتباط شنیداری و دیداری، نمایش اسلاید، اشتراک دسکتاپ، وایت‌برد و پخش فایل‌های صوتی و تصویری بخشی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

  • وبینار

وبینار دیگر پلتفرم برگزاری آنلاین سمینار در ایران است. مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند در وبینار کلاس‌های درس را به صورت آنلاین برگزار کنند. این پلتفرم پلن‌های مختلفی را برای کاربران درنظر گرفته که علاوه بر بازه زمانی، بر اساس تعداد کاربران و فضای میزبانی نیز هزینه‌های متفاوتی را درخواست می‌کند.

پخش آنلاین فیلم و ویدیو

یکی از بهترین سرگرمی‌ها برای روزهایی که در خانه مانده‌اید، مشاهده ویدیو و فیلم به صورت آنلاین است. برای این کار چندین سرویس در اختیار شما قرار دارند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پخش و اشتراک آنلاین ویدیو

کاربران می‌توانند در چندین پلتفرم ویدیوهای خود را به صورت رایگان آپلود کرده و یا ویدیوهای کاربران دیگر را مشاهده کنند که لیست محبوب‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • آپارات

آپارات شناخته‌ شده‌ترین پلتفرم پخش آنلاین ویدیو در ایران محسوب می‌شود. این وب‌سایت امکانات زیادی را برای کاربران درنظر گرفته و می‌توانید در آن تا ساعت‌ها ویدیوهای مختلف را تماشا و اوقات فراغت خود را سپری کنید.

  • نماشا

نماشا دیگر پلتفرم محبوب پخش آنلاین ویدیو در ایران است. کاربران در این وب‌سایت قادر به آپلود ویدیو بوده و همچنین می‌توانند ویدیوهای مختلف را تماشا کنند.

  • تماشا

تماشا به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کرده است. این پلتفرم دارای شمار بالایی ویدیو بوده و همچنین امکان آپلود ویدیو را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

  • نمایش

اگر علاقه زیادی به مشاهده آنلاین ویدیوها دارید، می‌توانید به وب‌سایت نمایش نیز سر بزنید. نمایش مانند پلتفرم‌های قبلی، امکان مشاهده و آپلود ویدیو را برای کاربران درنظر گرفته است.

پخش آنلاین فیلم

علاوه بر مشاهده آنلاین ویدیو، می‌توانید با خرید اشتراک از پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم، لحظات خود را با جدیدترین و جذاب‌ترین فیلم‌های ایرانی و خارجی پر کنید. لیست این سرویس‌ها به شرح زیر است:

  • فیلیمو

فیلیمو محبوب‌ترین وب‌سایت در زمینه پخش آنلاین فیلم در ایران محسوب می‌شود. کاربران در این پلتفرم به فیلم‌ها و سریال‌های روز ایران و جهان دسترسی دارند و می‌توانند آن‌ها را با کیفیت‌های مختلف مشاهده کنند.

  • نماوا

نماوا به خوبی میان علاقه‌مندان به دنیای فیلم شناخته شده است. کاربران می‌توانند با خرید اشتراک جدیدترین فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های ایرانی و خارجی را مشاهده کنند. امکان استفاده رایگان از این وب‌سایت برای یک روز وجود دارد.

  • آیو

تلویزیون اینترنتی آیو امکانات مختلفی را برای کاربران خود درنظر گرفته است. در این پلتفرم علاوه بر جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی، چندین شبکه اختصاصی نیز مانند آیواسپرت و آیوتون نیز قابل مشاهده هستند.

  • فیلمنت

فیلمنت یکی دیگر از پلتفرم‌های پخش آنلاین فیلم در ایران محسوب می‌شود که با خرید اشتراک می‌توان ساعت‌‌ها و روزها در آن فیلم و سریال‌های مختلف را مشاهده کرد.

پخش آنلاین موسیقی

در روزهای قرنطینه می‌توانید جدیدترین آهنگ‌ها را به صورت آنلاین گوش دهید.

  • بیپ تونز

بیپ تونز از محبوبیت بالایی در میان علاقه مندان به موسیقی برخوردار است. کاربران می‌توانند در این پلتفرم موسیقی‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند، البته برخی آهنگ‌ها نیز به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

  • نواک

نواک دیگر پلتفرم پخش آنلاین موسیقی ایرانی محسوب می‌شود که با ثبت‌نام در آن می‌توان به آرشیو کاملی از آهنگ‌های ایرانی دست پیدا کرد. اپلیکیشن نواک برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است.

مشاوره پزشکی آنلاین

شاید زمانی که در خانه حضور دارید، برایتان مشکلی ایجاد شود که برای رفع آن نیازی به مراجعه به پزشک نداشته باشید. در این میان می‌توانید به صورت آنلاین مشاوره پزشکی بگیرید که تعدادی وب‌سایت و سرویس برای این کار در کشورمان وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • زوپ

زوپ پلتفرمی برای نوبت دهی حضوری، ویزیت ویدیویی و مشاوره متنی محسوب می‌شود. کاربران می‌‌توانند در زوپ به صورت متنی و رایگان، مشاوره پزشکی دریافت کنند.

  • هاسپیتل

هاسپیتل یک اپلیکیشن بوده که کاربران با نصب آن و انتخاب پزشک موردنظر خود، می‌توانند به صورت آنلاین مشاوره بگیرند. هاسپیتل دارای سرویس وب اپ برای کاربران کامپیوتر و صاحبان آیفون است. این سرویس امکان پرسش و پاسخ به صورت متنی را نیز برای کاربران خود در نظر گرفته است.

  • دکتر لینک

دکتر لینک یک سیستم تحت وب مدیریت مطب، کلینیک، بیمارستان، جذب بیماری، نوبت‌دهی آنلاین پزشکی، پیگیری درمان و مشاوره رایگان است. می‌توانید در این وب‌سایت درخواست مشاوره ثبت کنید تا به سوالات پزشکی شما پاسخ داده شود.

  • سلامت بدون مرز

سلامت بدون مرز یک سرویس مشاوره آنلاین پزشکی و روانپزشکی همراه با ارتباط تصویری محسوب می‌شود. در این پلتفرم امکان مشاوره آنلاین تصویری، جستجوی متخصص، مدیریت زمان ویزیت آنلاین و پرونده پزشکی آنلاین برای کاربران درنظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • zahra1370
    zahra1370 | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    برای برگزاری کلاس آنلاین پلتفرم های خیلی بهتر وجود دارد مثل بیگ بلوباتن که توسط رومیت بومی شده و میتونین با مراجعه به سایت roomeet.ir امکانات را بررسی کنید.?

  • alirezanaseri85
    alirezanaseri85 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    برای خرید تخصصی مکمل‌های بدنسازی هم برید سایت داروخانه تمرینو

  • sohrab.daths
    sohrab.daths | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    دوستان سایت 30nama هم تمام فیلمهاش رو به صورت انلاین و رایگان گذاشته برا تماشا تا اخر سال ارشیوش هم غنی هست تازه ترافیک هم نیم بها محاسبه میشه لطفاً به اشتراک بزارین

  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    وقتی همه کسب و کارها تعطیله. از کجا مردم پول دربیارن که حالا بعدش بخوان تصمیم بگیرن آنلاین خرید کنن یا حضوری...

مطالب پیشنهادی