ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در قلمروی کرونا؛ تصاویری آخرالزمانی از ایتالیای تحت قرنطینه

دولت ایتالیا در پی شیوع غیر قابل کنترل ویروس کرونا در این کشور، قانون قرنطینه کامل را به جریان انداخت که در پی آن، ۶۰ میلیون شهروند ایتالیایی موظف هستند تا ۱۵ فروردین در خانه‌های ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

دولت ایتالیا در پی شیوع غیر قابل کنترل ویروس کرونا در این کشور، قانون قرنطینه کامل را به جریان انداخت که در پی آن، ۶۰ میلیون شهروند ایتالیایی موظف هستند تا ۱۵ فروردین در خانه‌های خود بمانند. اخیرا عکس‌هایی از سراسر این کشور گرفته شده و آن را خالی‌تر از همیشه نشان می‌دهد.

این قرنطینه که ابتدا در شمال ایتالیا وضع شده بود، به دنبال درگیر شدن کل کشور چکمه به ویروس کرونا، برای باقی استان‌های آن نیز اجرا شد تا از تجمعات اجتماعی جلوگیری شود. نخست وزیر این کشور به نام جوزپه کونته این حکم را تحت اسم «در خانه می‌مانم» صادر کرده است که تا ۱۵ فروردین ماه اجرا خواهد شد. این اولین قرنطینه کامل ایتالیا در زمان صلح بوده و تاکنون از جنگ جهانی به بعد سابقه نداشته است.

ایتالیا

نخست وزیر این کشور در تلویزیون به مردم اعلام کرده:

هیچ زمانی باقی نمانده است. من مسئولیت این تصمیمات را بر عهده می‌گیرم. آینده ما در دستان خودمان است.

سفرهای درون شهری تنها با داشتن مدارک رسمی قابل انجام است و شهروندان تنها به منظور خرید مایحتاج ضروری و فوریت‌های پزشکی می‌توانند از خانه خود خارج شوند. دولت ایتالیا عنوان کرده که با متخلفین برخورد می‌کند و جرایمی همچون ۳ ماه زندان برای آن‌ها در نظر گرفته است. برای نظارت بر رفت و آمد نیز دولت در بزرگ‌راه، عوارضی، فرودگاه و ایستگاه‌های قطار، ایست بازرسی برپا خواهد کرد. سیستم حمل و نقل شهری اما به کار خود ادامه می‌دهد.

بسیاری از مراکز توریستی در شهر‌های میلان، ریمینی، ونیز و پادوا نیز داخل مناطق قرمز قرار گرفته و هیچ کس اجازه بازدید از آن‌ها را ندارد. همچنین در مراکزی که احتمال تجمع وجود دارد، دولت ایتالیا قانونی وضع کرده که شهروندان باید یک متر از همدیگر فاصله داشته باشند. تمامی رستوران‌ها و کافه‌ها نیز پس از غروب تعطیل خواهند شد.

ایتالیا

مدارس، مراکز ورزشی، دانشگاه‌ها، مراسم‌های عروسی و مذهبی و تمامی فعالیت‌های اجتماعی نیز تا پایان ماه جاری میلادی تعطیل شده است. همچنین مردم این کشور از هشتگ اختصاصی «iostoacasa#» با «در خانه می‌مانم» در توییتر استفاده می‌کنند و یکدیگر را به قرنطینه خانگی دعوت می‌کنند. نخست وزیر این کشور می‌گوید:

ما این تصمیم را بر اساس یک فرضیه اتخاذ کردیم؛ زمانی برایمان باقی نمانده. در نتیجه عادت‌های ما باید تغییر کنند. آن‌‌ها الان باید تغییر کنند. این روزها من یاد سخنرانی‌های قدیمی چرچیل (نخست وزیر انگلستان در دوران جنگ جهانی دوم) می‌افتم. او می‌گفت: الان در تاریک‌ترین ساعاتمان قرار داریم، اما از پس آن برمی‌آیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    یک نادانی بود میگفت قرنطینه ماله دوران جنگ جهانیه، خیلی دلم میخواد بدونم الان کجا خودشو قایم کرده!؟

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    ما خودمون تو آخر زمان هستیم شمایی که اینقدر به اطلاع رسانی علاقه دارید تصاویر آخر الزمانی کشور خودمونو نشون بدید مسئولین بی لیاقتمونو نشون بدید ما این اپ رو نصب نکردیم خبرهای صدا و سیمارو توش دنبال کنیم

  • Sakaei
    Sakaei | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    حس مسئولیت در قبال شهروندان رو به طور کامل میشه تو رویه ای که ایتالیا پیش گرفته کاملا مشاهده میشه
    مسئواین ایران باید یاد بگیرن

    • عزراییل
      عزراییل | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

      مسئولین ایران کارشون از یاد گیری گذشته الان باید کناره گیری کنن

مطالب پیشنهادی