ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وانت فورد F-350 با چرخ‌های عجیبش زمین را شخم می‌زند [تماشا کنید]

یکی از کانال های یوتیوب وانت فورد اف 350 را به چرخ های تیغ دار مجهز کرده که فیلم «مسابقه مرگ» (Death Race) را در ذهن بیننده تداعی می کند. کانال یوتیوبی «WhistlinDiesel» فورد اف ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

یکی از کانال های یوتیوب وانت فورد اف 350 را به چرخ های تیغ دار مجهز کرده که فیلم «مسابقه مرگ» (Death Race) را در ذهن بیننده تداعی می کند.

کانال یوتیوبی «WhistlinDiesel» فورد اف 350 را به چهار چرخ تیغ دار فولادی که البته هیچ شباهتی به چرخ ندارند، مجهز کرد و آنرا روی زمین یخ زده تست کرد. آزمایش با حالت تک دیفرانسیل شروع شد و همانطور که در ادامه ملاحظه می کنید، وانت عظیم الجثه فورد به خاطر یخ زدن توپی چرخ به سختی از جایش تکان می خورد:

اعضای کانال یوتیوبی مذکور تصمیم می گیرند خودرو را در حالت چهار چرخ متحرک قرار دهند که باز هم اوضاع نسبت به شروع آزمایش تفاوت چندانی نمی کند. به خاطر تیغ دار بودن چرخ ها، مقدار زیادی گل و لای در چرخ ها گیر می کند و حرکت کردن به سختی انجام می شود.

بالاخره پس از چند بار سعی و تلاش، خودرو راه می افتد و زمین یخ زده را با چرخ های تیغ دارش شخم می زند. خارها بعد از طی مسافت کوتاهی به خاطر اصطکاک با زمین و تحمل وزن 6 تنی خودرو خم می شوند.

فورد موفق شد با چرخ های دفرمه شده مسافت کوتاهی را طی کند و خاک را مثل ماشین آلات کشاورزی زیر و رو کند. ماشین سرانجام وارد منطقه ای باتلاقی شد و تلاش های راننده برای بیرون کشیدن آن با فشار بر پدال گاز بی ثمر ماند.

در انتها چرخ های تیغ دار با نمونه «معمولی» تعویض شدند و آزمایش با آسیب فراوان به خودرو به پایان رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی