ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

کرونا به ترکیه رسید؛ تحویل منتشر کنندگان اخبار جعلی به مراجع قضایی

در سراسر جهان افراد زیادی به کرونا مبتلا شده‌اند که تعدادی از آن‌ها جان خود را دست داده‌اند. ترکیه جدیدترین کشوری است که این ویروس به آن سرایت کرده. سفیر ترکیه به عدم امکان کنترل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۵

در سراسر جهان افراد زیادی به کرونا مبتلا شده‌اند که تعدادی از آن‌ها جان خود را دست داده‌اند. ترکیه جدیدترین کشوری است که این ویروس به آن سرایت کرده. سفیر ترکیه به عدم امکان کنترل کرونا در کمپ پناهنده‌ها اشاره کرده و همچنین پلیس از برخورد با ناشران اخبار جعلی خبر داده است.

کرونا مشکلات زیادی برای مردم و همچنین دولتمردان جهان در پی داشته. در حالی که بسیاری از کشورها با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و برای مثال ایتالیا به صورت کامل قرنطینه شده، ترکیه تا به امروز از این ویروس کشنده در امان بود. امروز وزیر بهداشت ترکیه رسما ابتلای یکی از شهروندان این کشور به ویروس کرونا را تایید کرد. این بیمار هم اکنون در قرنطینه قرار دارد.

چند روز پیش بود که پلیس ترکیه اعلام کرد منتشرکنندگان اخبار جعلی درباره کرونا را به مقامات قضایی تحویل می‌دهد. موضع پلیس ترکیه باعث شد برخی نسبت به گفته‌های وزیر بهداشت ترکیه مبنی بر عدم ورود این ویروس کشنده به این کشور ابراز تردید کنند.

ترکیه یکی از اولین کشورهای منطقه بود که اقدامات مختلفی را برای جلوگیری از ورود این ویروس به خاک خود انجام داد. این اقدامات تا به امروز موثر واقع شده بودند، اما حال که این ویروس وارد این کشور شده، نمی‌توان آینده‌ای را برای شمار مبتلایان و قربانیان متصور شد. این ویروس روی اقتصاد جهانی تاثیر به شدت منفی داشته و با توجه به این موضوع که اقتصاد ترکیه وابستگی زیادی به گردشگری دارد، شیوع کرونا می‌تواند اقتصاد این کشور را فلج کند.

پیش از تایید اولین مورد ابتلا در ترکیه، سفیر این کشور در ایالات متحده، «سردار کلیچ» به این موضوع اشاره کرده بود که کنترل ویروس کرونا در کمپ پناهجویان یک ماموریت غیرممکن است. تعداد بالای پناهجویان در کمپ‌ها، می‌تواند باعث یک فاجعه انسانی در صورت شیوع این ویروس شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی