ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنتاگون به دنبال ساخت رآکتور هسته‌ای قابل حمل برای پایگاه‌های نظامی

پنتاگون روز دوشنبه سه شرکت آمریکایی را مأمور ساخت رآکتور هسته ای کوچک و قابل حمل کرد که قابلیت تأمین برق مورد نیاز پایگاه های نظامی و سربازان آمریکایی را داشته باشد. سه شرکت آمریکایی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

پنتاگون روز دوشنبه سه شرکت آمریکایی را مأمور ساخت رآکتور هسته ای کوچک و قابل حمل کرد که قابلیت تأمین برق مورد نیاز پایگاه های نظامی و سربازان آمریکایی را داشته باشد.

سه شرکت آمریکایی به نام های BWX Technologies، Westinghouse Government Services و X-energy مأمور ساخت رآکتور هسته ای کوچکی هستند که قابلیت تأمین برق مورد نیاز سربازان آمریکایی را داشته باشد.

این رآکتور هسته ای باید قابل حمل و امن باشد و بتوان آنرا بوسیله خودرو، قطار، کشتی و هواپیما در مدت زمان کوتاه جابه‌جا و راه اندازی کرد. وزارت دفاع آمریکا در مجموع 39.7 میلیون دلار بودجه برای توسعه این رآکتور در اختیار شرکت ها قرار می دهد.

رآکتور هسته ای باید آنقدر کوچک باشد که درون تریلی 18 چرخ جای بگیرد.

شرکت های یاد شده با هم رقابت خواهند کرد و نمونه اولیه خود را دو سال بعد رونمایی می کنند. وزارت دفاع آمریکا نمونه‌ای که توانایی تولید حدوداً 1.5 مگاوات برق را داشته باشد، انتخاب خواهد کرد. در صورتی که این رآکتور با موفقیت ساخته شود، پنتاگون می تواند به کمک آن برق مورد نیاز سربازانی که در مناطق دور افتاده مستقر شده اند را بدون نیاز به تجهیزات پرهزینه تأمین کند.

نیروهای آمریکایی به کمک رآکتورهای هسته ای قابل حمل می توانند به طور تقریباً نامحدود برق مورد نیاز خود را تأمین کنند که به افزایش مدت زمان مأموریت ها در هر نقطه ای از کره زمین منجر خواهد شد. همچنین در پایگاه های نظامی در صورت از کار افتادن ژنراتور، می توان برق مورد نیاز را از رآکتور تأمین کرد.

برخی کارشناسان استفاده از رآکتورهای هسته ای در میدان نبرد را خطرناک توصیف کرده اند. «ادوین لیمن» (Edwin Lyman)، از رؤسای «اتحادیه دانشمندان نگران» می گوید استقرار رآکتورهای هسته ای در شرایط جنگی بدون آموزش صحیح فرماندهان در مورد پیامدهای زیست محیطی آنها و بی برنامگی، می تواند عواقب فاجعه آمیزی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    خوب وقتی روسیه راکتور اتمی قابل حمل بسازه و اونو عملیاتی کنه چرا آمریکا این کارو نکنه

مطالب پیشنهادی