ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا در آمریکا
علمی

لغو پروازها از اروپا به آمریکای شمالی به خاطر شیوع کووید ۱۹

در واکنش به شیوع کرونا در آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که دولت او محدودیت های مسافرتی جدیدی را اعمال خواهد کرد و جلوی اغلب پروازها از اروپا به آمریکا را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

در واکنش به شیوع کرونا در آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که دولت او محدودیت های مسافرتی جدیدی را اعمال خواهد کرد و جلوی اغلب پروازها از اروپا به آمریکا را می گیرد. این محدودیت ها که قرار است از فردا آغاز شوند برای مدت سی روز پابرجا خواهند بود. البته انگلستان از محدودیت های جدید معاف خواهد بود.

طبق اعلام چاد ولف وزیر امنیت داخلی آمریکا دولت ترامپ قصد دارد ورود به خاک آمریکا را برای اغلب ملیت های خارجی که ۱۴ روز پیش از ورودشان به آمریکا در کشورهای اروپایی مشخصی حضور داشته اند ممنوع کند. ترامپ پیشتر مدعی شده بود چنین محدودیت هایی تجارت میان اروپا و آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد اما بعدها از مواضع قبلی خود عقب نشینی کرد و اعلام نمود که «تجارت ابدا تحت تاثیر قرار نمی گیرد».

کرونا در آمریکا

رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت:

استثناهایی برای شهروندان آمریکایی که به دقت معاینه شده باشند وجود خواهد داشت.

دولت ترامپ پیشتر محدودیت های مسافرتی را در مورد چین اعمال کرده بود؛ کشوری که به شدیدترین شکل ممکن از کرونا ویروس جدید ضربه خورد. اثرات این محدودیت ها البته هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما پژوهشی که پیشتر با هدف شبیه سازی شیوع این ویروس انجام گرفت نشان می دهد که اعمال محدودیت های مسافرتی کمترین اثرگذاری را در متوقف نمودن کرونا ویروس جدید دارد و اقدامات بهداشتی نظیر شستن دست ها و حفظ فاصله با افراد در محیط های عمومی اثر گذارتر اند.

ترامپ در جلسه روز گذشته از طرح های کابینه خود برای مقابله با این بیماری همه گیر و پیامدهای مالی و اقتصادی آن گفت.

تاکنون ابتلای قطعی ۱۲۰۰ نفر به کووید ۱۹ در آمریکا تایید شده است

البته رئیس جمهور آمریکا اعلام وضعیت اضطراری نکرد اما اظهار داشت که از قدرت اجرایی خود برای ارائه کمک های مالی اضطراری به آمریکایی ها استفاده می کند. او همچنین وعده داد از کارگرانی که به خاطر ویروس کرونا زندگی شان تحت تاثیر قرار گرفته و همچنین کادرهای درمانی حمایت خواهد کرد.

تا روز گذشته حدودا ۱۲۰۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا تایید شد که مرتبا نیز بر این رقم  اضافه می شود. به دنبال همین اتفاق مقامات دولتی در ایالت های مختلف آمریکا اعلام وضعیت اضطراری کرده اند و خواستار لغو کلیه رویداد های بزرگ، رقابت های ورزشی و گردهمایی های سیاسی شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    مرد به این میگن ... از هر لحاظ مردمش رو حمایت میکنه (چه اقتصادی چه حقوقی) و آمار دقیق میده، تازه پروازهاش رو هم با شریک های تجاریش به حالت تعلیق در آورد.

    • طاووس
      طاووس | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

      جَنجول

مطالب پیشنهادی