ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سوءاستفاده هکرها از بحران کرونا؛ انتشار بدافزار با سایت‌های آماری جعلی

هکرها با سوءاستفاده از ترسی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده، سیستم کاربران را بوسیله سایت های آماری جعلی به بدافزار آلوده می کنند. شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای دنیا را تعطیل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

هکرها با سوءاستفاده از ترسی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورده، سیستم کاربران را بوسیله سایت های آماری جعلی به بدافزار آلوده می کنند.

شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای دنیا را تعطیل کرده و شمار زیادی از کارمندان را بیکار کرده است. ولی به نظر می رسد این ویروس در اقدامات خرابکارانه هکرها خللی ایجاد نکرده، چون در این شرایط بحرانی هم می خواهند با سوءاستفاده از ترس مردم، از آب گل آلود ماهی بگیرند.

اواسط بهمن ماه هکرها با ارسال ایمیل هایی در مورد کرونا، فایل های مخرب و بدافزار را روی سیستم قربانی نصب می کردند و حالا سایت ها و نقشه های اطلاع رسانی کرونا را هدف قرار داده اند.

سوءاستفاده هکرها از شیوع ویروس کرونا و آلوده کردن سیستم کاربران به بدافزار

بسیاری از سازمان ها از جمله دانشگاه جانز هاپکینز، سایت هایی ایجاد کرده اند که با مراجعه به آنها می توان از آمار لحظه ای مبتلایان و قربانیان بیماری کووید 19 آگاه شد.

محققان شرکت امنیتی Reason Labs در آزمایشات خود متوجه شدند هکرها با ایجاد صفحاتی جعلی شبیه به سایت های آماری کرونا، داده های شخصی کاربران مثل نام کاربری، رمز عبور، شماره کردیت کارت و دیگر داده های ذخیره شده در مرورگر را سرقت می کنند.

هکرها در این سایت های جعلی از کاربران درخواست می کنند تا برای با خبر شدن از آمارهای لحظه ای، اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنند. این اپلیکیشن پس از دانلود شدن و بدون نیاز به نصب، سیستم کاربر را آلوده به بدافزار می کند. این بدافزار تاکنون سیستم های مبتنی بر ویندوز را آلوده کرده است؛ ولی به گفته محققان امنیتی شرکت یاد شده، هکرها در حال توسعه نسخه های جدید هستند تا بقیه سیستم عامل ها را هدف قرار دهند.

سایت های آماری جعلی را با نگاه کردن به URL و جزئیاتشان و سپس مقایسه آنها با سایت اصلی، به راحتی قابل تشخیص هستند. برای جلوگیری از به دام افتادن در دام هکرها، توصیه می شود کاربران از سایت های تأیید شده برای آگاهی از آمارهای لحظه ای کرونا استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sia10
    sia10 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    اینایی که تو شرایط بد هم سو استفاده میکنند خیلی پس فطرت هستند کاش حداقل ویروس کرونا هوشمند بود و آدم های بد تشخیص میداد و قربانی میکرد!

    • sia10
      sia10 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

      پست فطرت البته

مطالب پیشنهادی