ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

شیوع کرونا به سطح همه‌گیری جهانی رسید؛ سرایت به همه قاره‌ها به جز جنوبگان

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در دنیا به سطح همه گیر یا پاندمی (Pandemic) رسیده است. ویروس کرونا حالا به همه قاره ها به جز جنوبگان (قاره ای در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در دنیا به سطح همه گیر یا پاندمی (Pandemic) رسیده است. ویروس کرونا حالا به همه قاره ها به جز جنوبگان (قاره ای در قطب جنوب) سرایت کرده است.

«تدروس ادهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت:

«پاندمی را نباید به هیچ عنوان شوخی بگیریم. اگر این کلمه در موقعیت صحیح به کار نرود، می تواند بی‌جهت سبب ترس مردم شود و یا ادامه مبارزه برای مقابله با ویروس را به انتها برساند که منجر به رنج غیر ضرروی و مرگ می شوند.»

سازمان جهانی بهداشت پاندمی را «شیوع بیماری جدید در سطح جهان» تعریف کرده است. ویروس کرونا که فرد را به بیماری کووید 19 دچار می کند، در بازه سه ماهه به بیش از 100 کشور سرایت کرده است. این سازمان اواسط بهمن ماه در پی شیوع کرونا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد. در آن زمان حدوداً 10 هزار نفر در 18 کشور دنیا به ویروس مبتلا شده بودند و شمار قربانیان حدوداً 200 نفر بود.

شیوع ویروس کرونا به سطح همه گیر چهانی رسید

سازمان جهانی بهداشت برای جلوگیری از ایجاد ترس و وحشت، در اعلام همه گیر شدن بیماری کووید 19 کمی محتاطانه عمل کرد و اقدامات پیشگیرانه را در کنترل شیوع ویروس مؤثر دانست.

برخی متخصصین می گویند بیماری کووید 19 اواخر ماه فوریه و همزمان با شیوع گسترده ویروس در ایتالیا و کره جنوبی به سطح همه گیر رسیده بوده است. «ادهانوم» سه روز پیش (9 مارس) اعلام کرد که تهدید پاندمی بیش از هر زمانی دنیا را تهدید می کند، ولی تأکید کرد که شیوع ویروس تحت کنترل است.

پاندمی شدن بیماری کووید 19 به معنی ترس و وحشت نیست؛ این وضعیت به مقامات بهداشتی جهان اجازه می دهد تا برای فاز بعدی مقابله با این ویروس برنامه ریزی کرده و برای جلوگیری از گسترش هر چه بیشتر آن چاره اندیشی کنند و مردم را هر چه بیشتر با علایم و نشانه های این بیماری آشنا کنند.

سازمان جهانی بهداشت آخرین بار سال 2009 و با گسترش ویروس آنفلوانزای A زیرگروه H1N1 (آنفلوانزای خوکی)، اعلام وضعیت پاندمی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    واکنش تهرانیا :
    ایول بیا بریم قطب جنوب ?

مطالب پیشنهادی