ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

منصوری کابررا معرفی شد؛ سوپر اتومبیلی آلمانی-ایتالیایی با شتابی 2.6 ثانیه ای

کمپانی منصوری روزهای شلوغی را سپری کرده و در حال کار روی پروژه های متعددی است. هر چند تیونر صاحب نام جهان خودرو نتوانست از پروژه های جدید و جذاب خود در نمایشگاه ژنو پرده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

کمپانی منصوری روزهای شلوغی را سپری کرده و در حال کار روی پروژه های متعددی است. هر چند تیونر صاحب نام جهان خودرو نتوانست از پروژه های جدید و جذاب خود در نمایشگاه ژنو پرده برداری کند، اما مثل دیگر خودروسازان این شرکت نیز از اینترنت کمک گرفته و محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی می کند.

تازه ترین محصولی که منصوری رونمایی کرده، کابررا (Cabrera) نامگذاری شده است. اگر از روی تصاویر احساس می کنید که کابررا شبیه یکی از ساخته های لامبورگینی دیده می شود، کاملا حق دارید، چرا که این خودرو در حقیقت نسخه ای ارتقا یافته از اونتادور SVJ به شمار می رود.

منصوری کابررا

کابررا یکی از چند نسخه ویژه ای است که منصوری به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس خود توسعه می دهد. مثل اکثر محصولات لامبورگینی کابررا نیز ریشه در اسپانیا داشته و نام آن از نژاد خاصی از گاوهای وحشی برگرفته شده است. منصوری این خودرو را «گاو مبارزی که حالتی تهاجمی دارد» توصیف می کند.

منصوری کابررا

برخلاف پروژه های پیشین، در این پروژه مهندسین منصوری دماغه خودرو را بازطراحی کرده اند. نتیجه اینکه کابررا در نمای جلو تفاوت هایی را با اونتادور SVJ پیدا کرده و چینش چراغ های LED اصلی به گونه ای است که بوگاتی شیرون را در ذهن تداعی می کند.

شاید بدانید که منصوری علاقه زیادی به فیبرکربن دارد و در پروژه های خود به وفور از این ماده سبک وزن اما گران قیمت استفاده می کند. این امر در رابطه با کابررا نیز صادق بوده و اجزای بدنه آن از فیبرکربن ساخته شده است. این گاو خشمگین رنگی اختصاصی به اسم Vento Verde دارد که در زیر نور جلای خاصی به اتاق می بخشد.

تنها سه دستگاه از کابررا ساخته می شود

در نمای روبرو، سپر استاندارد جای خود را به نمونه ای با ورودی های هوای متفاوت داده است. منصوری می گوید سپر جدید از لحاظ هدایت جریان هوا و ایرودینامیک وضعیت بهتری دارد؛ همچنین بهره گیری از رکاب های جانبی اسپرت به همراه گلگیرهای عریض هم عرض کلی خودرو را به اندازه 40 میلی متر افزایش داده است. در نمای عقب درپوش تماما فیبرکربنی موتور، باله بزرگ، چهار خروجی گرد اگزوز و دیفیوزر جدید با طراحی دوگانه از جمله ویژگی های شاخص کابررا هستند.

داخل گلگیرهای منصوری کابررا رینگ های آلیاژی سبک وزن با ابعاد 9X20 و 13×21 اینچ قرار دارند. این رینگ ها در جلو با تایرهایی به ابعاد 255/30 ZR20 و در عقب با تایرهایی به ابعاد 355/25 ZR21 احاطه شده اند. بد نیست اشاره کنیم تایرها ساخت شرکت ایتالیایی پیرلی بوده و از سری P Zero هستند.

در داخل کابین، تیونر زبده آلمانی تا جایی که ممکن بوده قسمت های مختلف را با آلکانتارا پوشانده و به منظور هماهنگی با بدنه، از رنگی مشابه استفاده کرده است. فیبرکربن و اجزای تزئینی هم که روی آنها المان هایی به شکل تیر وجود دارند، زیاد به چشم می خورند.

منصوری طبق عادت دیرینه خود به ارتقای موتور نیز پرداخته است. شاید بدانید که موتور 6.5 لیتری V12 و تنفس طبیعی اونتادور SVR در حالت استاندارد توانایی تولید 759 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور را دارد. با بازنگری های متخصصین منصوری این ارقام به ترتیب به 799 و 780 واحد افزایش پیدا کرده اند.

با توجه به ارتقای خروجی موتور، شتاب کابررا 0.2 ثانیه و نهایت سرعت آن 5 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است. به عبارت دیگر این سوپر اتومبیل آلمانی-ایتالیایی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 2.6 ثانیه زمان نیاز داشته و قادر است حداکثر سرعت 335 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. آنطور که منصوری اعلام کرده فقط سه دستگاه از کابررا ساخته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

    همه اینا بکنار رنگ ماشینه خیلی خاص و قشنگه
    عجب رنگی ساختن دمشون گرم

    • ℳԊT
      ℳԊT | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

      به حال تو چه سودی داره ؟

  • Nima
    Nima | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

    دریچه کولرش خیلی آشناست... از رو پژو 405 برداشتن؟

  • Mr Ali
    Mr Ali | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

    چ کار خاصی انجام دادن خداییش . ی فیلتر هواشو برداری اون 0/2 ثانیه اضافه میشه ?

مطالب پیشنهادی