ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینترنت خانگی تا پایان سال رایگان نیست؛ منظور وزیر ارتباطات همان ۱۰۰ گیگابایت بود

عصر دیروز وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای با «رادیو گفتگو» اعلام کرد که اینترنت ثابت مشترکین تا پایان سال رایگان است و این موضوع تبدیل به تیتر خبری بسیاری از خبرگزاری‌ها شد. اما با توجه به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۳

عصر دیروز وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای با «رادیو گفتگو» اعلام کرد که اینترنت ثابت مشترکین تا پایان سال رایگان است و این موضوع تبدیل به تیتر خبری بسیاری از خبرگزاری‌ها شد. اما با توجه به زمانی که تا پایان سال باقی مانده است، مشخصاً منظور وزیر ارتباطات همان ۱۰۰ گیگابایتی بوده است که در هفته گذشته برای کاربران اینترنت ثابت فعال شده است و قرار نیست اینترنت ثابت به شکل نامحدود تا پایان سال رایگان باشد.

پیگیری‌های دیجیاتو از سه شرکت بزرگ ارائه دهنده اینترنت ثابت به مشترکین نشان می‌دهد که برخلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، اینترنت ثابت قرار نیست به طور کلی و پس از مصرف ۱۰۰ گیگابایت، رایگان شود و تنها همان بسته ۱۰۰ گیگابایتی هدیه FCPها برای مبارزه با کرونا و خانه‌نشینی مردم در نظر گرفته شده است.

«سجاد بنابی» نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگوی خود با دیجیاتو اعلام می‌کند که قرار نیست اینترنت ثابت به طور کل رایگان بشود و منظور وزیر ارتباطات در مصاحبه اخیر رادیویی خود همان صد گیگابایت اینترنت رایگانی بوده که پیش‌تر به کاربران اهدا شده است: «با توجه به اینکه تنها یک هفته تا پایان سال باقی مانده، اکثر کاربران با این مقدار حجم اینترنت عملا اینترنت نامحدود دارند.»

«محمدعلی یوسف زاده» مدیرعامل آسیاتک نیز در گفتگوی کوتاه خود با دیجیاتو ضمن رد شایعه اینترنت رایگان تا پایان سال می‌گوید که بر اساس میانگین مصرف خانوارهای کشور، یک بسته صد گیگابایتی برای ده روز تقریبا همان معنای نامحدود را پیدا می‌کند. او همچنین به دیجیاتو می‌گوید: «باید کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم اما قرار نیست اینترنت تا آخر سال به طور کلی رایگان شود. تا به امروز هم هیچ ابلاغیه و دستوری از سوی رگولاتوری برای رایگان شدن کل اینترنت به ما داده نشده است.»

همچنین «احمدرضا نخجوانی» مدیرعامل شاتل نیز در گفتگوی کوتاه خود با دیجیاتو خبر رایگان شدن اینترنت ثابت تا پایان سال را یک شایعه می‌داند و باور دارد که انتقال رسانه‌ای آن اشتباه صورت گرفته است: «یک اشتباه رسانه‌ای صورت گرفته و منظور وزیر ارتباطات همان صد گیگابایت اعطا شده بوده.»

در هر حال به نظر می‌رسد خبر رایگان شدن به طور کلی اینترنت خط ثابت برای کاربران گزاره صحیحی نیست؛ این خبر در حالی تکذیب می‌شود که خود وزیر ارتباطات در یک پست اینستاگرامی به کم بودن این حجم اینترنت اذعان داشته و نوشته بود که فرزندش با دانلود یک بازی ویدیویی (Call Of Duty) کل این بسته صد گیگابایتی را در یک و نیم روز تمام کرده است.

 

چند روز پیش بود که بنا به دستور وزیر ارتباطات صد گیگابایت اینترنت رایگان به تمامی مشترکین اینترنت خطوط ثابت اعطا شد تا کمک حالی برای مردم قرنطینه در خانه باشد. اعطای این صد گیگابایت حواشی خاصی به همراه داشت که بخشی از آن را می‌توانید در این گزارش بخوانید. کاربران بسیاری نسبت به کیفیت سرعت اینترنت پس از ارائه این بسته هدیه گلایه‌مند هستند و آنطور که وزارت ارتباطات می‌گوید، در تلاش برای حل کردن مشکل افت کیفیت سرعت اینترنت هستند.

آیا شما با اینترنت خط ثابت خود مشکلی دارید؟ آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • 007hashem
    007hashem | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    سرعت اینترنت وزیر کمه، بهش بگید من میرم بیرون

  • digiato-2019
    digiato-2019 | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    خدا وکیلی اینترنت ثابت سرعت اش خیلی پایین اومده

  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    ببینم، اینترنت ثابت کل کشور فقط همین ۵ تا شرکت ارائه میدن؟؟؟؟ چرا صبانت و خیلی شرکت های دیگه نیستن؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی