ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل ادعای ترامپ در مورد سایت تشخیص کرونا را رد کرد

بدون شک ویروس کرونا مهم‌ترین بحران در جهان محسوب می‌شود. دونالد ترامپ به تازگی در ایالات متحده آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده. در حالی که دونالد ترامپ خبر از راه‌اندازی یک وب‌سایت برای ویروس کرونا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

بدون شک ویروس کرونا مهم‌ترین بحران در جهان محسوب می‌شود. دونالد ترامپ به تازگی در ایالات متحده آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده. در حالی که دونالد ترامپ خبر از راه‌اندازی یک وب‌سایت برای ویروس کرونا توسط گوگل داده بود، این ادعا از سوی کمپانی مذکور رد شده است.

دونالد ترامپ در زمان اعلام وضعیت اضطراری در ایالات متحده، به راه‌اندازی وب‌سایتی برای شناسایی مراکز تست و اینکه مردم چگونه می‌توانند آزمایش کرونا را انجام دهند، اشاره کرد. اگرچه ترامپ خبر از توسعه آن توسط گوگل داد، اما این شرکت قصد ندارد با دولت همکاری کند و به‌جای آن، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های آلفابت سرگرم طراحی سایتی در ابعاد بسیار کوچکتر است. این وب‌سایت کوچک می‌تواند مردم را در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو به برای دسترسی به مراکز تست کرونا راهنمایی کند.

دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده بود:

«گوگل با سرعت بالایی در حال توسعه یک وب‌سایت برای شناسایی ضرورت انجام آزمایش و همچنین نمایش مکان‌های مناسب انجام تست در نزدیکی افراد است. ما محل‌های بسیار زیادی برای انجام تست کرونا داریم. ما این کشور و بخش بزرگی از جهان را تحت پوشش قرار می‌دهیم. در حال حاضر در رابطه با جهان صحبت نمی‌کنیم اما کشور خود را با قدرت هرچه تمام‌تر پوشش خواهیم داد. هم اکنون 1700 مهندس گوگل در حال کار روی این وب‌سایت هستند و پیشرفت چشمگیری در این زمینه صورت گرفته است.»

گوگل

تقریبا یکساعت پس از کنفرانس مطبوعاتی ترامپ، حساب توییتری گوگل بیانیه‌ای از سوی Verily، یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت منتشر کرد:

«ما در حال توسعه ابزاری جهت کمک به تریاژ افراد برای تست کووید-19 هستیم. Verily در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و با هدف راه‌اندازی گسترده‌تر، به دنبال آزمایش این ابزار در منطقه خلیج است. ما از حمایت مقامات دولتی، شرکای صنعتی و مهندسین گوگل که به صورت داوطلبانه در این پروژه حضور دارند، قدردانی می‌کنیم.»

مدیر ارتباطات Verily، «کارولین وانگ» اعلام کرده که این وب‌سایت تریاژ ابتدا تنها در دسترس کارمندان مراقبت‌های بهداشتی قرار می‌گیرد و عموم مردم به آن دسترسی نخواهند داشت. با وجود چنین موضوعی، تمام کاربران قادر به بازدید از این وب‌سایت خواهند بود. این شرکت امیدوار است وب‌سایت خود را برای مناطق دیگر گسترش دهد.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود علاوه بر راه‌اندازی این وب‌سایت، به بودجه 50 میلیارد دلاری، مراکز آزمایش جدید و همکاری با شرکت‌های خصوصی برای فراهم کردن سرویس‌های آزمایش کرونا اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی