ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

ادعای پروفسور سریلانکایی: ویروس کرونا از فضا آمده و از طریق باد پخش می شود

یک دانشمند سریلانکایی مدعی شده که ویروس کرونا از طریق شهاب های فضایی به زمین آمده و باد در حال پخش کردن آن است. پروفسور چاندرا ویکراماسینگ از مرکز اخترزیست شناسی باکینگهام ادعا کرده که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۱

یک دانشمند سریلانکایی مدعی شده که ویروس کرونا از طریق شهاب های فضایی به زمین آمده و باد در حال پخش کردن آن است.

پروفسور چاندرا ویکراماسینگ از مرکز اخترزیست شناسی باکینگهام ادعا کرده که انفجار یک دنبال دار بر فراز چین در ماه اکتبر سال گذشته باعث پخش شدن این ذرات ویروس در زمین شده است.

این ویروس که به باور پروفسور ویکراماسینگ زمانی در بخش بالایی استراتوسفر بوده یا روی زمین سقوط کرده یا درون جریان های هوایی استراتوسفر که حول زمین می چرخند به دام افتاده است. در ادامه ویروس مهلک کرونا در راستای مدار ۴۰ تا ۶۰ درجه شمالی زمین آزاد شده است؛ یعنی درست همانجایی که نمونه های شدید کرونا ویروس در آنها گزارش شده است.

کارشناسان بیماری های عفونی اما ضمن رد ادعای پروفسور ویکراماسینگ باور دارند که کووید ۱۹ بسیار شبیه به دیگر انواع ویروس کرونا است و این شباهت نشان می دهد که بیماری از حیوان به انسان منتقل شده است که شهاب های آسمانی.

در مقابل این دانشمند باور دارد که شیوع یکباره و ناگهانی کرونا ویروس جدید به احتمال زیاد به فضا ارتباط دارد. این اخترزیست شناس از هواداران پان اسپرمیا است؛ فرضیه ای که براساس آن حیات بر اثر عبور شهاب ها، ستاره های دنباله دار و غبار فضایی از روی زمین ایجاد شده است.

ویروس کرونا

گفته می شود اوایل ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ شهاب سنگی بسیار نورانی و درخشان در آسمان شمال شرقی چین رویت شده است. این صخره فضایی که گفته می شود به خاطر درخشش فوق العاده اش آسمان شب بخش هایی از چین را مانند روز روشن کرده بود ظاهرا در اتمسفر از هم پاشیده است.

پروفسور ویکراماسینگ نیز با در نظر داشتن همین اتفاق مشغول باور دارد که چند صد تریلیون ذره ویروسی بر اثر این اتفاق در قالب ذرات کربنی روی زمین فرود آمده اند و تلاش دارد که ایده خود را به اثبات برساند. او در اثبات ایده خود به این حقیقت اشاره کرده که کرونا ویروس درست در همان بخش هایی شیوع پیدا کرد که شهاب سنگ مذکور را دیده بودند.

او اضافه کرد جرم آسمانی درخشان مشاهده شده در آسمان چین حاوی ذرات ویروس کووید ۱۹ بوده است. به باور این دانشمند عوامل عفونی در فضا بسیار گسترده هستند. این عوامل که از طریق دنباله دارها حمل می شوند میتوانند از داخل تروپوسفر عبور کرده به سمت زمین سقوط کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

    عحیبه اکه اثبات بشه خیلی هیجان انگیزه وترسناک

  • Kidman Rad
    Kidman Rad | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

    با احترام به نظر دوستان طرف پروفسوره علوم فضایی هست میگه اثبات شدنی هست ولی شما عزیزان با سواد مکتب فهمیدید اشتباه میکنه

    • EHREZ
      EHREZ | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

      نظریاتش شبیه نظریات علمای علوم اسلام میمونه! تا الان چندین و چند مقاله در مجلات معتبر پزشکی و ژنتیکی چاپ شده که همه به این نتیجه رسیدن که این ویروس از طریق خفاش به انسان منتقل شده. وجود این ویروس در گونه ای از خفاشها که اتفاقا چینی‌های عزیز میخورنشون به اثبات رسیده. واقعا معلوم نیست چرا یک عده میخوان خلاف جریان آب شنا کنن و تزهای تخمی تخیلی بدن که بگن ما خیلی حالیمونه!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی