ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از خدمات رایگان تا پخش محتوای آموزشی؛ پلتفرم‌های ویدیویی در برابر کرونا چه کردند؟

پس از ورود ویروس کرونا به ایران و توصیه نهادهای حکومتی مبنی بر کاهش رفت و آمد در سطح شهر، رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی مسئولیت اجتماعی سنگین‌ترین نسبت به قبل پیدا کردند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۰

پس از ورود ویروس کرونا به ایران و توصیه نهادهای حکومتی مبنی بر کاهش رفت و آمد در سطح شهر، رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی مسئولیت اجتماعی سنگین‌ترین نسبت به قبل پیدا کردند. آنها در کنار صدا و سیما و بلکه بیشتر از آن، وظیفه تامین محتوای سرگرم‌کننده و همچنین محتوای درست آموزشی مردم قرنطینه شده در منزل خود را بر دوش گرفتند و در این راه اقدامات متعددی از جمله پخش ۸ میلیون ویدئو مرتبط با این ویروس، ایجاد بستر آموزشی مجازی و رایگان کردن خدمات خود انجام داده‌اند.

«سازمان تنظیم‌ مقررات صوت و تصویر فراگیر» (ساترا) در گزارشی که از عملکرد این رسانه‌ها منتشر کرده، اعلام نموده که آپارات به عنوان پلتفرم اشتراک ویدئو، به منظور کاهش اخبار جعلی در خصوص کرونا از دو روش حذف محتوای جعلی و ترویج محتوای صحیح و سالم در این خصوص به تسهیل فضا برای انتشار اخبار صحیح رفته است. تعداد قابل توجهی از محتوای جعلی با پایش ماشینی و گزارش های مردمی حذف و کانال ستاد اطلاع رسانی کرونا را در اخبار داغ خود قرار داد تا منبع مطمئنی برای کاربران شود. در آپارات بیش از هشت میلیون ویدیو با تگ کرونا توسط مردم دیده شده است.

از سوی دیگر آپارات بیش 100 کانال مدرسه و موسسه آموزشی را میزبانی کرد و در مجموع حدود 8 میلیون دقیقه نمایش موفق محتوای آموزنده با هشتگ کرونا را به نمایش درآورد.

در ادامه ساترا به نماوا اشاره کرده که با شروع تعطیلات سه روز خدمات خود را به طور کلی رایگان کرد و اخیرا نیز تمامی محتواهای کودکان و انیمیشن این رسانه نیز تا زمان ادامه بحران بیماری کرونا رایگان شده است. این تسهیلات منجر به افزایش 20 درصدی بازدیدهای روزانه در این رسانه گردید که نشان از استقبال مردم از این اقدامات دارد.

گفتنیست با آنکه در گزارش ساترا ذکر نشده ولی مشاهدات دیجیاتو نشان می‌دهد فیلیمو نیز از همان روزهای اول شیوع، بخش کودکان و نوجوانان خود را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده است و دو تلویزیون تعاملی آیو و تیوا نیز تا پایان تعطیلات فروردین‌ماه به طور رایگان خدمات خود را به مشتریان انجام می‌دهند. همچنین در این روزها برخی از سایت‌های دانلود فیلم که مجوز دارند نیز خدمات خود را به طور رایگان به کاربران عرضه می‌کنند..

رسانه کافه بازار نیز در این فضا دست به کار شده و با اعطای تسهیلات به کاربران بیش از 3.5 میلیون دقیقه محتوا مرتبط با کرونا را برای کاربران به نمایش گذاشته است. همچنین باید گفت کافه بازار  با ترجمه و دوبله محتواهای آموزشی سازمان بهداشت جهانی و ویدئو های نهادهای متولی در بحث پیشگیری از شیوع کرونا نقش خود را برای کاهش خطرات کرونا ایفا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی